TAG: 10 Food Confessions

PicsArt_1439700452561

Regelmatig neem ik een kijkje op het blog van Leonie. Beter bekend van: Gewoon wat een studentje ‘ s avonds eet. Hier kwam ik voor het eerst deze tag tegen die mij wel even mijn mondhoeken omhoog lieten krullen. Ik, iemand met nogal rare eetgewoontes, vind het namelijk erg fijn om te lezen dat ik gelukkig hierin niet de enige ben.

Benieuwd naar mijn rariteiten rondom eten en drinken, die niemand behalve ik (en misschien Bart) ook weet?

Hier gaan we dan!

1. Ik hou van heel oud brood. Alle soorten, maar het liefst met zoveel mogelijk noten, pitten en zaden. Deze pulk en eet ik er dan eerst uit en vanaf, voordat ik uiteindelijk de rest (wat er nog van over is) op eet. Ook eet ik altijd eerst de buitenkant/ korstjes op. Met de kapjes van een brood maak je mij  heel erg blij.

2. Voordat ik iets eet moet ik altijd eerst een bezoek brengen aan het toilet. Ook als ik helemaal niet hoef. Ik zit dan gewoon een stuk ontspannender, wetende dat ik tijdens het eten niet weg hoef.

3.Ik kan niets eten zonder te knoeien. Een slab zou de oplossing zijn.

4. Ik ben verslaafd aan komkommer. Alleen de geur al maakt mij helemaal wild. Geen komkommer in huis is stress! Ik eet het de hele dag door en het gaat overal bij.

e8c356af57bf95cdbb15d04c2f7d86a1

5. Ik ben geen grote vleeseter, maar als ik het eet dan het liefste kluivend. Geen kipfilet voor mij, maar het zo’n halve of zelfs hele kip. Als je dit ergens kan bestellen kijk ik niet verder op de kaart. Ik voel mezelf altijd wel een beetje zitten als iedereen netjes met mes en vork eet en ik als een slachter aan het werk ga.

6. Ik lust rijst, groente en vis. Maar geen sushi. Het uiterlijk, de geur, brrr….ik vind het echt misselijkmakend en dat heb ik niet snel.

7. Mijn guilty pleasure: In het zwembad, op het grasveld, op zo’n warme zomerdag een frikadel speciaal in zo’n plastic wit bakje met dito vorkje eten. Het liefst smakkend.

e8345c821110146da794daef09998fc4-1411294834

8. Ik neem bijna altijd ergens de helft van. Een plakje kaas, kipfilet, twix, pizza,een glas drinken..het gaat allemaal eerst door de helft. Om vervolgens een uur later de andere helft op te eten/ drinken.

9. Terwijl ik mijn koffie, thee, chocomelk en soep echt alleen kokend heet nuttig, eet ik het liefst alles koud. Koude appeltaart, kip, bal gehakt, prak, rijst, pasta…het liefst allemaal koud.

10. Ik moet, voordat ik ga slapen een mok warme melk of chocomelk. Dus al kom ik om 03.00 uur pas thuis dan nog maak ik dit klaar. Het zit tussen mijn oren dat ik anders niet kan slapen.

Wat vind jij van mijn food confessions? En heb jij er ook een paar op te biechten? 🙂

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

20 gedachtes over “TAG: 10 Food Confessions

  1. Blijf het zo’n leuke tag vinden om te lezen! Als ik niet kan slapen maak ik ook wel eens warme melk, helpt nog altijd 🙂 . Het liefst met anijs erin hmm enne… dat knoeien heel herkenbaar 😉

  2. Heerlijk om te lezen. Ik moet altijd het eerste hapje van mijn avond eten met mijn handen eten. En als ik koffie drink laat ik het heel lang in mijn mond zitten voordat ik het doorslik

  3. Galina zegt:

    Toen ik studeerde maakte ik wel eens pasta a la Galina: pasta, ketchup en een knakworst in plakjes gesneden. HEERLIJK! Ik eet het niet meer, want eet geen vlees meer, maar pasta met ketchup is echt een beetje mijn ding, liefst fusili 😉 blij om te horen dat anderen ook van die rare dingetjes hebben 😛

Plaats een reactie