DIY: Home made gezichtsscrub

Ik heb een zeer gevoelige en onzuivere huid. Vooral mijn gezicht heeft net dat beetje extra aandacht nodig. Elke ochtend en avond reinig ik deze dan ook met een zeer fijne wasgel van de Etos en breng daarna een laagje Hannah crème op. Dit doe ik nu al een aantal jaar. In combinatie met de juiste make-up producten  is de gevoeligheid al veel minder en zijn de onzuiverheden nu aardig onder controle.

PicsArt_1439313053684

Toch vind ik het erg fijn, vooral in de zomer, om af en toe eens lekker te scrubben. Voor mijn lijf gebruik ik een Etos variant (groot Etos huismerk fan hier) maar voor mijn gezicht is alles veelste grof en dus te gevoelig.

Nu heb ik een tijdje terug mijn geheime recept voor een heerlijk home made gezichtsmasker gedeeld. Super makkelijk en de ingredienten staan vaak al in je eigen keukenkastje. Mocht je deze DIY gemist hebben: KLIK

Ik ben erg voor deze manier van je eigen producten maken. Goedkoper, je weet precies wat erin zit en als het werkt is het natuurlijk helemaal geweldig.

Ook net als mij last van de welbekende glimmende T- zone, maar weer zeer droge wangen en halslijn, dat is deze scrub misschien iets voor jou?

Men neemt:

-Een glazen weckpotje

– Een paar scheppen pure baking soda

LET OP: Niet verwarren met de normale schoonmaaksoda uit de supermarkt!

 Baking soda is iets heel anders, (natriumwaterstofcarbonaat) dan soda om schoon te maken (natriumhudroxide).

Ik kocht mijn doosje bij de Loods 5. Ook is het soms verkrijgbaar bij de apotheek, drogist of de Toko.

– En een flinke scheut Hennepolie. Deze olie is o.a. te koop bij De Tuinen.

Ben je nog onbekend met deze olie? Lees dan dit zeer interessante artikel over de genezingskracht van dit product.

 De hoeveelheden zijn  afhankelijk van hoe dik en hoeveel je van deze scrub wil maken.

PicsArt_1439312854489

En dan is het eigenlijk heel simpel. Meng deze twee ingredienten goed doorelkaar en je scrub is klaar voor gebruik.

 Masseer het goedje zachtjes met ronddraaiende bewegingen over je gezicht en spoel af met lauw warm water. Baking Soda reinigt de huid grondig, exfolieert dode huidcellen waardoor je huid babyzacht wordt en is mild genoeg zodat de huid niet uitdroogt. Je kunt dit iedere dag gebruiken.

Al doe ik het hooguit 1 keer in de week.

PicsArt_1439312916404

Ik bewaar mijn potje  in de badkamer in een afgesloten weckpotje.

PicsArt_1439313283495

Welk merk scrub gebruik jij? En ga jij deze scrub maken?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

10 gedachtes over “DIY: Home made gezichtsscrub

  1. Oh, ik ben ook helemaal voor de home made verzorgingsproducten. Helemaal met je eens: je weet precies wat erin zit én het is meestal stuk-ken goedkoper. Groot voordeel is ook dat niemand dit op dieren getest heeft.
    Helemaal top, deze gezichts-scrub van jou! Goed dat je dit recept deelt. Dat scheelt weer wat dierenlevens in laboratoria.

  2. Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Oeh dit klinkt goed! Baking soda (variant die jij bedoelt) heb ik standaard in huis hennepolie niet. Ben ook verder niet bekend met hennepolie, toch even doorklikken zo.

  3. Galina zegt:

    Jaaaa, hennepzaadolie staat al zo lang op het verlanglijstje! Je laat me er wert aan denken. Zelf gebruik ik geen scrub uit de winkel, omdat deze vaak niet natuurlijk is, maat ook omdat het vaak microbeats die het milieu verwoesten bevat. Mijn scrub maak ik met koffie, voor de stimulatie van de doorbloeding 🙂

  4. Groot fan hier van Baking Soda haha. Meestal voor het bakken maar heb gelezen dat dit inderdaad ook erg goed voor je huid kan zijn. Lijkt me een heerlijke scrub juist vanwege de fijne structuur van baking soda. Hennepolie ken ik nog niet maar ga me even inlezen 🙂 Leuk! Mocht ik ‘m een keer proberen laat ik het je zeker weten.

Geef een reactie

