DIY: Steigerhouten raamluiken

Als jullie mijn plogs een beetje gevolgd hebben?  Ik heb ernstig lang zonder gordijnen gezeten. Met ons klusproject: het opnieuw schuren en verven van de trap, deuren en  kozijnen had ik de gordijnen, die er alweer 9 jaar hingen afgehaald, maar niet meer teruggehangen. Ik wilde iets anders, maar wat wist ik nog niet zo goed. Houten luiken leek mij al erg lang een mooi idee, maar Bart riep dat dat niet zou staan en hij ze ook echt niet ging maken. En hierdoor bleef ik dus twijfelen,

 BALEN!!

Toch gaat het wennen. Zo zonder raamdecoratie. Als ik niet zo van verandering zou houden, had ik het zo ook prima gevonden.

PicsArt_1437671020573

Maar..als iets in mijn hoofd zit, zit het niet in mijn kont, en dus zocht ik zelf contact met David. Een goede vriend van ons, die ik al heel wat jaren ken en super handig, meubelmaker is.

Want, zeg nou zelf een kale boel is het wel zo.

PicsArt_1437671058733

David heeft voor ons de inloopkast op maat getimmerd. Een nieuwe vensterbank gemaakt en geplaatst en nu dus op maat gemaakte steigerhouten luiken. Hij was wel gelijk heel enthousiast over het idee en ging dan ook rap aan de slag met ontwerpen, meten, en materialen verzamelen.

Mijn wensen:

-Luiken van steigerhout van het plafond tot aan de grond.

-Glad afgewerkt en stoere uitstraling.

-Wel makkelijk verplaatsbaar.

– Indien mogelijk geen gaten in mijn vloer en plafond erbij.

Ik dacht een onmogelijke lijst, maar David knikte alleen maar ja…en zie hier het resultaat!

PicsArt_1437671097999

Luiken van onder tot boven, die ons hoge plafond nu nog beter tot zijn recht laat komen. Geen extra gaten, want we hebben gewoon gebruik gemaakt van de steunen en gordijnroede die er al hing.

PicsArt_1437671133635

PicsArt_1437671272618

En verplaatsbaar door de wieltjes aan de onderkant. Dus ook geen gaten in mijn vloer.

PicsArt_1437671306007

PicsArt_1437671173161

Het resultaat is eigenlijk nog mooier en beter dan ik verwacht had. Bart vind het trouwens ook prachtig. Ook belangrijk! 🙂

PicsArt_1437671208204

PicsArt_1437749005949

Ik ben erg trots en blij met mijn nieuwe raamdecoratie! Wat vind jij van het resultaat? En zou je dit ook in je eigen huis willen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

15 gedachtes over “DIY: Steigerhouten raamluiken

  1. Ik vind het prachtig! Hoe kom je op dit idee? Heb je dat ergens gezien, of gewoon zelf zo bedacht.
    Ja, ik zou zoiets wel graag in mijn huis willen. Het is helemaal mijn smaak: enerzijds strak, maar door de keuze van het materiaal niet kil.
    Die David is echt een toppertje!

    • Leuk om te horen. En ik heb dit een keer gezien als schuifwand bij mensen in huis. Wel met een ander systeem, wat meer permanent is. Ik vond dat toen zo gaaf, dus bedacht dat dit voor je ramen ook leuk zou zijn.

  2. Wauw! Ik zag het al even bij je Instagram maar nu met deze foto’s ben ik echt een klein beetje verliefd geworden op die luiken, want een waanzinnig mooi idee! Sowieso vind ik je woonstijl altijd erg leuk om te zien. Complimenten dit ziet er gewoon echt waanzinnig uit!

  3. Ellen zegt:

    zeker in combinatie met je tafel is het helemaal AF. ik vind het geweldig en zou het ook willen maar Martine dacht dat ik het beter niet kan doen (na-apen dochter) en ik moet haar daar wel gelijk in geven. SUPER !!! xxx

    • aaaaahhh…wat lief..maar ik geef daar niet om hoor, na apen..vind het juist een compliment. Geef toch maar weer aan dat ik gewoon hele goed ideetjes heb!! :):)
      Dus gaat gerust uw gang!

Geef een reactie

