Home made: Frisse tonijnsalade

PicsArt_1437330040998

Iedereen kent ze wel. De bakjes salade uit de supermarkt. Lekker voor op een cracker, toastjes of gewoon op de boterham. Ik mag graag een broodje eier- of kipkerrie salade eten. Nu ik het toch over eiersalade heb, voor een zeer smaakvolle versie..KLIK. Toch, welk merk ik ook koop ze zijn altijd teleurstellend. Het is zoeken naar de kip en de eiersalade is meer een hap mayonaise dan dat je nog ei proeft.

Herkenbaar?

De ergste variant is toch wel de tonijnsalade. Geen geur of smaak van tonijn meer te herkennen. Nooit smaakt het thuis net zoals een broodje tonijnsalade van de La Place met een bakje uit de supermarkt. Misschien iets meer werk dan een kant en klare salade, maar ik eet graag met smaak. Zelf aan de slag dus!

Benieuwd naar mijn Home made frisse tonijnsalade?

Boodschappenlijstje voor 1 schaaltje:

– groot blikje tonijn op olie

– 1 rode ui

– 1 Elstar appel

– een scheut ketyap manis

– een toef Hela curry

– witte peper en zout

– 1 grote eetlepel yogonaise

– 2 eetlepels magere kwark

Optioneel: wat stukjes gebrande rode paprika voor de garnering

PicsArt_1437330091355

Aan de slag!

Stap 1. Schep de tonijn uit het blikje over in een schaaltje en zorg dat er ook zeker 1 eetlepel olie bijzit.

Stap 2. schil de appel en snij deze samen met de ui in kleine stukjes.

Stap 3. Meng nu de tonijn met de ui, appel, curry, ketyap, kwark en yogonaise goed doorelkaar.

Stap 4. Breng op smaak met peper en zout en garneer met stukjes gebrande rode paprika.

Smullen maar!

PicsArt_1437330130817

Wat vind jij van tonijnsalade? Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties.

11 gedachtes over “Home made: Frisse tonijnsalade

  1. Mmmm… Da’s een lekker receptje voor mij, nu ik probeer af te vallen. Dan vul ik er kleine tomaatjes mee i.p.v. het op een broodje te eten. Lijkt me idd echt smullen 🙂

    Maar euh… jij gaat natuurlijk nooit aankomen als je zó verantwoord blijft eten. Vervang die kwark en yogonaise toch lekker door een flink vette hap mayo, jôh!

  2. gerda hofsink zegt:

    Ik lust geen tonijn, helaas, het ziet er wel lekker uit. Wacht met spanning het recept van de eiersalade af, want dat vind ik heerlijk. Idd is het vaak niet te pruimen wat uit die bakjes komt. En het is leuk om het zelf te maken, voelt gezonder, vind je niet?!

    • Hai Gerda. Als je op de KLIK drukt dan kom je bij mijn eiersalade terecht! Die heb ik al een tijdje geleden geplaatst. Die is inderdaad ook erg lekker. Verser is bijna altijd lekkerder vind ik. Je hebt geen idee soms toch of het wel echt kip is? Kan net zo goed iets anders zijn! 🙂

Geef een reactie

