DIY: Vrolijke slingers maken

Een paar weken geleden kreeg ik mijn collega Monique op visite. Ze nam als cadeautje het magazine Daphnes diary mee. Een  blad vol met mooie sfeerplaatjes, verhalen en leuke Do It Yourself tips en trics. Zoals ook deze slinger waar ik de volgende dag gelijk mee aan de slag ben gegaan. Zo’n simpel idee, maar een zeer kleurrijk en prachtig resultaat! Ik ben verliefd op mijn zelfgemaakte slinger. En hiervoor hoef je nu niet gelijk naar de winkel te hollen voor deze Daphnes diary, want met wat gekleurd papier, een schaar, ijzerdraad, een naald, lijm en oke…een flinke dosis geduld maak je zelf ook deze gezellige slinger!

PicsArt_1436299092260

Aan de slag!

 Zoek , koop, maak een aantal vellen gekleurd papier. Knip hiervan rechthoekjes van 12 x 6 cm. Mijn slinger bestaat uit 20 stuks.

PicsArt_1436298788274

Vouw nu elk velletje om de halve cm om en om zodat er een soort waaiertjes ontstaan.

PicsArt_1436299128560

Vouw hierna in het midden een kniek en plak de waaiertjes in een rondje aan de zijkanten met een klein beetje lijm aan elkaar. Zo krijg je deze kleine ronde pompoentjes van papier.

PicsArt_1436299178389

PicsArt_1436299214727

Prik met een naald een klein gaatje in de pompoentjes en rijg ze met ijzerdraad tot een slinger.

PicsArt_1436299247899

Simpel toch?

PicsArt_1436299281209

Bij mij hangt de slinger aan de vitrinekast ter decoratie en het fleurt gelijk de boel op.

PicsArt_1436299566950

Wat vind je van de zelfgemaakte gezellige pompoenslinger? En ga je zelf ook aan de slag?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

14 gedachtes over “DIY: Vrolijke slingers maken

  1. Dankjewel voor de tip!
    Voor een verjaardagsfeestje of een andere belangrijke gebeurtenis, vind ik dit idee veel leuker dan achteloos een kant-en-klare slinger op te hangen. Tenminste, als het om een feestje gaat dat je voor iemand anders (dan jezelf) organiseert. Daarmee laat je zien aan de jarige, of diegene die centraal staat, dat je echt aandacht besteed hebt aan zijn/haar feest.

    • Helemaal mee eens! Ik ben daar ook van. Hoeft niet duur te zijn. Als er aandacht aan besteed is dat is veel belangrijker! Iedereen kan naar de winkel rennen voor een cadeau of iets, maar zelf maken heeft echt inzet nodig en dat zegt veel meer.

  2. Leuk ik hou ervan! Ik maak voof verjaardagen het liefst de dingen zelf!!! erg leuk is deze! Ik sla hem even op! Bij de hema hebben ze gekleurd papier.. ook met verschillende patroontjes. Ik denk perfect voor iets als dit! XoXo Olivia 💕

  3. Ellen zegt:

    geweldig leuk !! tip! als je papier hebt wat aan 1 kant bedrukt is kan je twee velletjes op elkaar plakken zodat beiden kanten een printje hebben. 🙂 xxx

Geef een reactie

