On a Diet: afspraak 8

Zo dat is snel gegaan? Zijn we alweer vier weken verder? Uhh..neee… De afspraak met de weegschaal was deze keer een week eerder gepland. Bart is er namelijk volgende week niet om de weegschaal voor mij op te zoeken en daarna weer te verstoppen, dus dan maar zo. Een week later had ook gekunnen ja, maar ik hou niet van uitstellen.

Ook was ik echt heel erg benieuwd. Super benieuwd! Ik hield het niet meer.

Excited-Kid

Apart dat de zenuwen plaats hebben gemaakt voor spanning. Benieuwd zijn naar of mijn harde werken aan mijzelf ook daadwerkelijk zichtbaar zouden zijn op de weegschaal.

 Ik had de afgelopen weken nog meer mijn best gedaan. Mijn eetpatroon weer uitgebreid en meer lichamelijke rust genomen. Dit moest toch wel zijn uitwerkingen hebben ?!

Ik zag het zo overduidelijk in de spiegel en voelde vooral aan mijn kleding dat alles weer iets strakker zat. Soms zeg ik dat dan tegen Bart, omdat ik het ook wil uiten. Het is namelijk zo’n dubbel gevoel. Ik zit veel beter in mijn vel. Voel me fitter, blijer, gezonder en heb meer rust in mijn hoofd. Maar toch is het moeilijk als ik het dan zie en voel. Bart is dan erg lief, maar neemt dat ook met een heel pak zout. Ik maak natuurlijk van een mug een olifant. Van 1 kilo , 10 kilo. Maar zo voelt het vaak wel voor mij. Verstand en gevoel, altijd in oorlog! Wist je trouwens dat mijn naam Kelly, oorlog betekent? Goed gekozen hoor!! 🙂

l-347

Het gaat in iedergeval de goede kant op.  Helemaal los laten kan ik nog het nog niet. Ik heb het nog steeds moeilijk als een kledingstuk strakker zit. Of als ik voor mijn gevoel teveel gesnoept heb en soms paniek als ik niet kan sporten wanneer ik dat gepland had. Wel probeer ik zoveel mogelijk vaste patronen te doorbreken. Elke dag een ander ontbijt, lunch en avondeten. Andere tussendoortjes. Geen vaste tijdstippen, maar eten naar gevoel. Niet meer sporten op vaste dagen en daar heel je planning omheen bouwen, maar kijken wanneer ik er zin en tijd voor heb. Luisteren naar mijn lichaam dus. Ik heb het opnieuw moeten leren.

wpid-wpid-img_20150504_123744

Ik vond dit vroeger heel moeilijk, patronen doorbreken. Alles moest elke dag, week, hetzelfde. Het liefst om dezelfde tijd en zodra dit niet kon was er chaos in mijn hoofd. Ook kon ik mij hier zo druk om maken dat paniekaanvallen en nachten lang wakker liggen dagelijkse kost was. Alles elke dag hetzelfde gaf rust. Schijn rust, dat wel.

Dat is al een hele lange tijd niet meer zo, dat alles zo vast moet liggen.  Ik LEEF weer! In plaats van dat de eetstoornis mijn leven leeft! Ik bepaal !

Dit is echte rust! Heerlijk!

Nooit gedacht! Patronen doorbreken, chaos creeren en daardoor meer rust! Maar het werkt…echt waar!

Ook is het leuk dat het door anderen ook opgemerkt wordt. Ik krijg de laatste tijd veel reacties als: Wat zie je er goed uit. Je bent een stuk relaxer. Wat ben je veranderd. Ik vind je zo’n gezellige meid! Nou dat zijn zulke mooie complimenten, dat wil ik natuurlijk graag vast houden.

self-300x300

Ik vind dat nu nog steeds moeilijk hoor,patronen doorbreken, maar merk wel dat ik snel wen aan andere routines. Ik hoef het maar 1 a 2 keer wel of niet te doen en het zit in mijn systeem. Ik weet ook dat dat ook een grote valkuil kan zijn. Als ik een keer , wat trouwens bijna nooit meer voorkomt, maar door haast mijn ontbijt oversla denk ik ik de volgende ochtend:..Hmm…gisteren heb ik het niet echt gemist, dan hoef het vandaag eigenlijk ook niet. En voor ik het weet verval ik weer in een oud patroon door niet te ontbijten.

Ik ben er ook helemaal klaar mee om nog langer mijn energie te steken in deze gedachten en op dat moment zat ik dus te hopen. Om met iets te stoppen moet je het gewoon spuug en spuug zat zijn. Alleen dan lukt het!

_VolgJeHart04%20sick%20and%20tired%20to%20change

Welke gedachten mij helpen om alles meer los te laten zijn:

Ik ben het waard om te mogen genieten van het leven.

– Om te genieten van het leven moet ik gezond zijn.

– Gezond zijn is goed voor mezelf zorgen.

-Ik ben het waard om goed voor mezelf te zorgen.

-Liever gezond en fit dan mager en ziek.

-Ik mag er zijn!

-Ik mag genieten!

-Ik ben het waard!

Nou om jullie niet nog langer in spanning te houden…The moment of truth…

istock_000005641017_medium

+ 1 Kilo

Echt wel! Een hele kilo in drie weekjes! Moeilijk? Ja natuurlijk! Want oo wat een chaos gelijk in mijn hoofd! Gaat het nu niet te hard? Dat is toch niet normaal en dat in 3 weken! Zal ik nu gelijk gaan sporten? Ik moet niet meer zoveel eten en vooral niet snoepen? Zal ik meer gaan sporten?

En dan? Terug bij af? Mager en ongelukkig?

ECHT NIET!

We gaan nu door!

Want ik mag er zijn! Ik mag genieten! Ik ben het waard!

hsfile_283043

Hoe is trouwens jullie relatie met de weegschaal? Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

10 gedachtes over “On a Diet: afspraak 8

  1. Er is iets wat ik ondervonden heb en waar ik echt in geloof: alles wat je aandacht geeft, daar krijg je meer van.

    Ik vraag me af of die strijd in jezelf niet zou afnemen, als je dit geen aandacht meer geeft. Dat is in het begin heel moeilijk omdat je het al zo lang gewend bent, maar voor mij helpt het als ik in zo’n situatie verkeer, door mijn gedachten op iets heel anders te richten, iets wat er totaal niks mee te maken heeft.

  2. Ellen zegt:

    heerlijk te lezen dat jij je goed voelt dan doe ik een vreugde dansje voor de ventilator 🙂
    de kleding die strakker gaat zitten maar snel uit de kast en vervangen voor iets wat lekker zit.!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  3. Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Ik sluit mij deels aan bij Sunny maar begrijp ook dat je hier wel aandacht aan moet schenken omdat het diep heeft gezeten…Dit heeft tijd nodig.

    Super goed Kelly!!!! Keep up the good work!

  4. j zegt:

    Wauw wat een positiviteit. Heel knp ook om te lezen hoe je de strijd aan gaat en gemotiveerd bent. Wil je niet teleurstellen in het gewicht maar houd er rekening mee dat het wel eens allemaal vocht kan zijn (gezien dit weer). Maar goed, het draait niet om gewicht maar hoe je je voelt en de stappen die je nu zet!!! Op naar ene gezond leven

  5. Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter met je gaat. Het lijkt mij ook erg dubbel. Aan de ene kant fijn dat je beter in je vel zit, maar kan me voorstellen dat aankomen ook erg moeilijk kan zijn. Luisteren naar je lichaam is heel belangrijk inderdaad, en geef jezelf ook de tijd om het te accepteren. Goed bezig 🙂 Die gedachtes zijn heel mooi in ieder geval. Je bent het zeker waard!

  6. livewithfear zegt:

    Wat goed van je! Dat het doorbreken van routines moeilijk is, is niet zo gek. Ik denk dat heel veel mensen dat hebben, want routine is ook ergens veilig. Mijn relatie met de weegschaal, nou die is er niet echt. De batterij is al een hele tijd leeg en zolang ik tevreden ben met wat ik in de spiegel zie, hoef ik me ook niet te wegen vind ik 🙂

  7. Wauw je mag trots zijn meid! Ook al gaat het niet altijd goed met je gedachtes. Mijn relatie met de weegschaal is redelijk. Ik wil nooit over een bepaald gewicht komen.

  8. Wat knap van je zeg! Ook heel fijn dat je je gedachtegang zo openlijk met ons deelt, ik denk dat er een hoop meiden zijn in welke situatie dan ook die veel inspiratie uit jou kunnen halen. Goed om te lezen dat het in ieder geval een stuk beter met je gaat.

Geef een reactie

