Verslag: The Biggest Bloggers BBQ

PicsArt_1433771155058

Zoals jullie in mijn laatste ‘ a little bite of my life in pictures ‘ al hadden meegekregen. Ik was uitgenodigd door Brenda en Sabine voor The Biggest Bloggers BBQ in Amsterdam. De prachtige locatie was het Rijk van de Keizer.

ffd8e6cae1c0f178f8e89160dbafa57f

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover. Ik had er onwijs veel zin in! Met een buik vol gezonde spanning en een prachtige weersvoorspelling, stapte ik rond 13.30 uur samen met Leandra en kleine lieve Norah in onze auto.

Amsterdam, Biggest Bloggers BBQ , here we come!

Benieuwd naar onze ervaringen?

Gelukkig werkte onze Tom Tom uitstekend en arriveerden we op tijd op de plaats van bestemming. Op de parkeerlaats werden we ontvangen door volgens mij een medwerkster van Maggie , de hoofdsponsor van dit evenement, en wees ons de weg.

Omdat we een van de eerste gearriveerde gasten waren,  werden we gevraagd door een dame en heer van het reclame bureau waar Maggie bij aangesloten is, of we even wilden wachten op de rest, zodat we met zijn allen naar de locatie van de bbq konden lopen.

Alleen dit even wachten duurde wel erg lang. Als volwassen dame van 27 jaar is dit nog wel uit te houden, maar na een autorit van een dik uur, op een grasveldje, in de brandende zon, erg lang te moeten wachten zonder enige animatie of iets te drinken is voor een drie jarige niet echt aan te raden. Na een uur en kwartier moest Norah en ook ik, toch echt nodig gebruik maken van een toilet, maar volgens de dame van het reclamebureau was dit niet mogelijk en moesten we het maar even ergens anders proberen.

Pardon?

Hoezo niet mogelijk?

Gelukkig werd er kort daarna bekend gemaakt dat we, wel graag in groepjes, het terrein mochten betreden.

Eindelijk!!!!

PicsArt_1433770648210

De locatie was werkelijk waar schitterend ! We keken onze ogen uit. Alle gasten werden door Brenda en Sabine hartelijk ontvangen en namen  even later zelfs nog de tijd om met iedereen persoonlijk een praatje te maken.

Aan de aankleding was erg veel aandacht besteed !

PicsArt_1433771352968

PicsArt_1433770949803

 We konden nog net een plekje bemachtigen aan 1 van de drie tafeltjes. Voor ruim 50 mensen was dit dan wel weer erg weinig, waardoor je als je even opstond, wat erg vaak nodig was, omdat je je eten en drinken zelf moest halen, deze gelijk weer bezet was door iemand anders. Begrijpelijk, maar niet echt ontspannen. Even met zijn drieen op pad was dus geen optie, of je moest waarschijnlijk de rest van de avond staan.

PicsArt_1433770773096

Kijk hoe leuk dit eruitziet!

PicsArt_1433771294406

Voor de website voor Maggie werd alles uitgebreid gefilmd en gefotografeerd. Logisch, maar ook een groot irritatiepuntje. Bij elke hap en slok stond er een fotografe met haar lens op mijn neus. Een paar foto’s helemaal niet erg, maar dit was echt niet leuk meer. Ook moest er van elk gerecht, drankje, stukje vlees eerst een uitgebreide fotorapportage worden gemaakt en werd je op je vingers getikt als je ergens wat van wou pakken, als dit nog niet gebeurt was.

PicsArt_1433771115079

Daardoor grepen we vaak mis, en hebben we uiteindelijk niks kunnen proeven van wat er op dat moment klaargemaakt was.

Door iemand van het reclamebureau werd ik ook nog eens aangesproken of ik niet te opzichtelijk mijn sigaret wilde roken en of ik mijn zelfgebrachte pak ijsthee misschien van tafel kon halen.

PicsArt_1433771393798

Omdat Leandra en ik ons eigenlijk meer figuranten in een Maggie reclame voelden, dan te gast op een bbq, zijn we verhuist naar onderstaande plek, die vrijgemaakt was als kinder speelhoekje. Norah heeft hier nog even lekker geravot en wij bijgekomen van alle indrukken in zo’n korte tijd en zijn toen opgestapt.

PicsArt_1433770556788

Beide voelden we ons toch een beetje teleurgesteld en hongerig.  Want na een gedeelde gazpacho, en 2 stukjes kip zit je inderdaad niet echt vol. Eigen schuld, want er kwam waarschijnlijk nog veel meer lekkers aan, maar om nu elke keer in een rij te staan en dan alsnog mis te grijpen voor een stukje vlees waren we beide al snel zat.

Door het neppe en te commerciele Maggie team, waardoor er waarschijnlijk ook geen muziekje of iets was, want dat zou natuurlijk de opnames verstoren, en het niet ontspannen kunnen zitten zat voor ons de sfeer er gewoon niet meer in.

Een verdiend echt Italiaans ijsje van de Lavenezia na een lange autorit  naar huis.

PicsArt_1433771562307

Ik verwijt Brenda en Sabine trouwens helemaal niks. Die hadden hun uiterste best gedaan en hadden het volgens mij ook niet echt verwacht dat Maggie, ook al was het de hoofdsponsor, dit hardstikke leuke evenement in zo’n commercieel gedoe zouden veranderen.

Ook kan het aan mij liggen en waren de verwachtingen te hoog?

Al met al heb ik wel een topdag gehad, want het was heerlijk weer, was ik op stap met twee schatten van meiden op een prachtige locatie, en hebben we achteraf natuurlijk de grootste lol gehad!

Wat denken jullie ervan?

En zijn jullie weleens naar een gesponsord evenement geweest?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

13 gedachtes over “Verslag: The Biggest Bloggers BBQ

  1. Jeetjes, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik tot op heden nog niet naar zo’n evenement geweest ben. Spijtig dat er meer op de sponsoring gelet werd dan op het amusement op zo’n evenement :(.

    Maar bon, alweer een ervaring rijker en een illusie armer, toch?

  2. Galina zegt:

    Zelf ben ik nog nooit geweest, maar als ik bij andere bloggers de perfect gestylde foto’s van een evenement voorbij zag komen vroeg ik me altijd af of ze überhaupt wel tijd hadden gehad om het naar hun zin te hebben. Jammer, maar fijn dat jullie zo een fijne dag hebben gehad en dat jij er een positieve draai aan hebt weten te geven 🙂

  3. Ellen zegt:

    ah.. mn reactie via de telefoon staat er toch op terwijl ik een foutmelding kreeg.

    lief dat je bent uitgenodigd
    prachtige locatie
    mooie foto’s van jullie alle drie

    kussssssssssss

  4. Toen ik je titel zag, dacht ik: Spannend, dit moet ik lezen!
    Tsjongejonge… klinkt wel een beetje ‘nep’, dat ‘event’. En ik klink misschien een beetje negatief, maar daar zou ik ook al snel genoeg van hebben. Ik vind dat jullie groot gelijk hadden dat jullie zijn weggegaan. Zou ik ook doen.

    Trouwens, je zag er goed uit hoor!

  5. Lilian zegt:

    Ondanks alles met plezier je verslag gelezen 😉 Ja, jammer dat zo’n sponsor dan zo’n grote stempel op alles drukt. Ik heb zelf geen ervaring met dit soort events (vraag me trouwens af of ik er wel naartoe zou durven, hihihi), maar heb bij andere bloggers wel eens gelezen over gesponsorde events die wel heel leuk waren. Maggi snapt ’t nie, denk ik 🙂
    Mooie locatie dat wel, of ligt dat aan jouw foto’s 😉

    • Haha..nee is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken..bij het rijk van de keizer. Probeer trouwens vaak n berichtje bij jouw kunstwerken achter te laten, maar krijg steeds een foutmelding😯

      • Lilian zegt:

        Dat kan kloppen… antispamdingetje: na een maand laat-ie niet automatisch de reacties meer door. Niks persoonlijks dus 😉 Sorry!

  6. Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Het ziet er op de foto wel vrolijk uit jammer dat het zo nep was.

    Fijn dat je dan je alsnog een topdag hebt gehad!

Geef een reactie

