De ‘ Ik hou van meuk’ TAG

Een tijdje terug las ik deze TAG op het mega leuke blog van Laura van  Ooh La Lau! 
Zoals jullie inmiddels wel weten struin ik heel wat kringloopwinkels en Rommelmarkten af. Het is bijna een verslaving. Er gaat bij mij geen week voorbij zonder een bezoekje aan de kringloop.
Deze TAG is mij dan ook op het lijf geschreven en vul ik met groot plezier in!
PicsArt_1426846294750

PicsArt_1432666139184

Hoe vaak ga je naar de kringloop?

Elke week! En dan ook soms meerdere keren. Er is zelfs een periode geweest dat ik twee keer op een dag dezelfde kringloop een bezoekje bracht. Echt heel erg. Maar het is elke uur weer anders in een kringloopwinkel, en stel dat er net iets leuks binnen is gebracht en ik dat ik dat misloop! hahaha.. Gelukkig is het nu een stuk minder. Want ook al zijn de prijzen vaak lager, de kosten liepen toch aardig op. 

Wat is je favoriete kringloop?

Opnieuw en Co. in Dordrecht!

PicsArt_1429380955980

Wat is je grootste tweedehands aankoop?

Dat is deze kast. Ongeveer drie jaar geleden gekocht voor tien euro. Wit geschilderd en bewerkt met plakfolie. Deze kast staat nu in de waskamer  en zit vol gestopt met mijn hobbyspullen.

PicsArt_1432666497262

Op welke tweedehands aankoop ben je het meest trots?

Nou dat vind ik een lastige! Mogen het er ook een paar zijn!! Als eerste mijn queen Ann kastje. Ik had deze al toen ik nog thuiswoonde. Ik was volgens mij een jaar of 14, en ik zag eigenlijk nooit mensen van mijn leeftijd bij de kringloop. Ineens werden de meubels van queen Ann enorm hip en liep het storm met jonge meiden opzoek naar een leuk koopje. Inmiddels weten de kringloopwinkels dit ook, dus vind ik deze meubeltjes nu erg aan de prijs. Helemaal als je ze nog wil opknappen. Ik mocht dit kastje toen voor 5 euro meenemen. Zelf wit geverfd, nieuwe knopjes erop en staat al 8 jaar te pronken in mijn inloopkast.

Show hier je ‘trots’:

PicsArt_1432666232944

Ik kijk ook regelmatig bij de kleding. Erg trots ben ik op deze 3 items. Vooral de Ibiza / Boho achtige laarsjes van suede zijn een grote favoriet. Ik kwam er trouwens thuis pas achter dat ze van het merk Steve Madden zijn, waarvan ik toen ook nog nooit gehoord had. 🙂

PicsArt_1432667201462

Wat was het beste koopje ooit?

Dat is zeker te weten deze Rohe stoel uit de jaren 60.

Het verhaal hier achter is zowieso geweldig! Je kan het hier teruglezen. Inmiddels heb ik deze stoel verkocht via marktplaats met heel veel winst!

PicsArt_378710827239

Wat was je slechtste koop ooit?

Boeken. Ik koop regelmatig mijn boeken, onbekende thrillers, tweedehands. Ja, dit kan weleens tegenvallen. Gelukkig zijn deze vrij goedkoop en breng ik ze gewoon weer terug.

Mijn kringloopverslaving is in de loop der tijd aardig afgenomen. Ik ben nogal een opruimerig type. Mijn huis moet geen uitdragerij worden. Ik maak mijn rondje door de kringloop, stop heel mijn mandje vol met alles wat ik leuk vind en aan het einde maak ik een selectie. Vind ik het echt heel mooi, ga ik het wel gebruiken en is het het geld waard? Regelmatig dat ik dan met lege handen de kringloop verlaat.

Ben jij weleens in een kringloopwinkel geweest? En waar kom jij dan vaak mee thuis?

Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!

14 gedachtes over “De ‘ Ik hou van meuk’ TAG

  1. Ik kom wel eens in de kringloop, altijd erg leuk om te kijken! Maar het enige wat ik er ooit gekocht heb zijn videobanden. Ik ben toch snel al een beetje vies van dingen.. *schaam schaam *

  2. O ja, ik kom vaak in de kringloop maar meestal als ik iets specifieks zoek voor een fotoshoot of zoiets. Zo moest en zou ik een tijd geleden van die foute dessertglazen gebruiken. Nou dat betekende vier kringloopwinkels afstruinen voor ik ze gevonden had. En ik koop regelmatig oude (hele oude) kookboeken. Hoe ouder, hoe beter!

  3. Ha! Héél herkenbaar. Ik ben ook zo ontzettend dol op de kringloop. Daar koop ik vele malen liever dan in de winkel. Niet alleen vanwege de leuke prijsjes, maar ook omdat ik hou van spullen die een geschiedenis uitstralen. Ik vind het juist heel charmant als iets er niet perfect nieuw uitziet.

    En wat ik – eerlijk gezegd – nog leuker vind, is om leuke spullen op straat te vinden. Daar kan ik heel blij van worden 🙂

  4. gerda hofsink zegt:

    Dat je die stoel verkocht hebt! Het verhaal las ik pas en ik zag het voor me, geweldig. Beviel die toch niet? Nou ja, iemand anders weer gelukkig en jij je winst. Je schrijft zo mooi.

Geef een reactie

