Irritante uitspraken

32-thickbox_default

Origineel komt dit stukje uit de VIVA, maar omdat ik hier zelf zo’n lol om had, wil ik dit graag met jullie delen. En eerlijk gezegd maak ik mij soms ook schuldig aan onderstaande uitspraken. Nu natuurlijk niet meer! 🙂

De buurman die op je verjaardag vrolijk ‘gefeliciflapstaart’ roept en je broer die je vertelt dat hij naar zijn eigen gezeik gaat luisteren. Of een collega die even meld dat hij eerst een plasje gaat plegen. Je nekharen gaan er recht van overeind staan. Helaas hoor je de uitspraken in deze categorie nog veel te vaak.

  • ‘Grappige’ begroetingen. Auf wienerschnitzel! Tot sinas! Goeiemoggel! Goeiesmorregens! Hallootjes! Goeiedagschotel! Huil.
  • Managementtaal. Doorpakken, een ei over leggen, kortsluiten, inleven en natuurlijk de juiste mindset… we worden ermee doodgegooid. En dan het liefst allemaal in één zin.
  • Hippe taal. Want wat héb je weer lekker crazy gedaan met je besties, knappies, dinnies, gekkies. Mogen we nu een kotszakje?
  • Overmatig gebruik van Engelse woorden. Nog even en niemand weet meer dat er ooit een Nederlandse vertaling was voor de woorden skinny, blessed, healthy, cheating, sinner, carbs, abs.
  • Met alle respect, maar… Zeg maar gewoon: je snapt er de ballen van, maar ik wil je niet recht in je gezicht afbranden.
  • Altijd in de derde persoon praten. Henk tegen Laura: ‘En, hoe gaat het met Laura?’ Of: ‘Henk gaat even een plasje doen.’ Heb je het over je hond?
  • Kindjes in Afrika hebben honger. Mijn maag knort, dus laat mij gewoon lekker HONGER hebben!
  • Awkward Leuk dat je dit Engelse woord in je vocabulaire hebt opgenomen, maar het hoeft niet in élke zin. En in het geval dat je het graag schrijft: check eerst even de correcte spelling (hierboven dus).

a-store-art-awkward-buy-Favim_com-674774 awkward

  • M’n vrouwtje/mannetje. Of als je nog een stapje verder wilt gaan: me vrouwtje/mannetje.
  • Sorry knorrie/snorrie. Gewoon niét.
  • Alle ‘grappige’ varianten van gefeliciteerd. Gefeliciflapstaart, gefelicitaart, gefeli. Minstens net zo erg: de opkomst van HBD (happy birthday). Houd die drie letters zelf maar.
  • In principe… Oftewel: alles wat hierna komt, meen ik niet.
  • Ik ga even naar mijn eigen gezeik luisteren! Too much information.
  • Centjes. Tenzij je het tegen een kind van 4 hebt: doe dit je omgeving (en jezelf) alsjeblieft niet aan.
  • Constant de ander z’n naam noemen. Heb je een leuk weekend gehad, Bianca? Wil je nog wat drinken, Bianca? Maar dat heb ik toch net tegen je gezegd, Bianca? Het voelt misschien ‘lekker persoonlijk’, maar is vooral intimiderend.
  • Tegen jou: wie hebben we daar? Waar? En wie is ‘we’?
  • Ik wil niet lullig doen, maar… Dat doe je dus wel.
  • Deed het pijn, toen je uit de hemel kwam vallen? En alle andere openingszinnen in deze categorie.
  • In mijn tijd… Toen alles nog goed was, zeker?
  • Zeker omdat je blond bent? Of als je niet blond bent: jij hebt zeker je haar geverfd?
  • Barbeknoeien. Hahahahaha… hahaha…. hahah… ha… uhh..Nee.

Maak jij je wel eens schuldig aan een van deze bovenstaande uitspraken? En bij welke gaan jouw nekharen overeind staan?

 

7 gedachtes over “Irritante uitspraken

  1. Simone zegt:

    Hahaha geweldig en herkenbaar! en maak me ook schuldig aan een aantal 😛

    En nog 1 om in het rijtje te zetten… als je antwoord hebt gegeven op een vraag van iemand en dat de andere persoon zegt chilllll

  2. sandra zegt:

    doeltreffend geschreven!
    `okay` (na een begrepen zin), `me hubbie` (als zijnde `mijn man/vriend/partner`) en `dag, hoor/mooi, hoor/knap, hoor` (het gaat om het woord `hoor`..) vind ik énorm niet-kunnen.

    en inderdaad: die `okay` schiet er nog weleens uit. héél iritant.

  3. Ellen zegt:

    ik zal me best ‘schuldig’maken aan bepaalde uitspraken haha maar waar ik me aan stoor is dat heel veel mensen ineens roepen OMG (oftewel: oh my god/gos)
    bleeeeeeeeeeeeh

  4. Haha, geweldig! Ik maak me zeker schuldig aan enkele, zo zeg ik veel te veel ‘awkward’ (al schrijf ik het wel altijd juist!) en gebruik ik veel te veel Engelse woorden. 🙂
    Liefs, Lena

Geef een reactie

