Home made: Zuurkool tosti a la Kelly

PicsArt_1433181158039

Nee echt? Serieus? Zuurkool? Kom op Kell, de zomer komt eraan. Dit krijg ik heel vaak te horen als ik vertel wat er bij mij die dag op het menu staat. Veel mensen associeren zuurkool met de winter. Stampot en rookworst. Misschien een keer iets meer variatie door er ananas en spekjes aan toe te voegen en dan is het toch wel klaar met de fantasie. De lente breekt aan en de zuurkool verdwijnt uit de keuken. Ook niet zo raar, want zelfs op Wikipedia staan alleen maar stamppotplaatjes als je op zuurkool zoekt.  Maar als je net zo gek ben op zuurkool als ik dan ben je steeds op zoek naar nieuwe recepten met zuurkool.

Zoals deze heerlijke Home made zuurkool ovenschotel die ik regelmatig klaarmaak.

PicsArt_1424510510376

Ik heb hier trouwens veel positieve reacties op gekregen! Kan ook niet anders, want het is te lekker!

Het hele jaar door eet ik zuurkool! En waarom niet? Het is een mega gezonde groente, goedkoop en altijd te vinden in de supermarkt.

Heb ik je overgehaald?

Boodschappenlijstje:

1 zakje zuurkool naturel

grote hand rozijnen

1 rode ui

2 tenen knoflook

handje gesneden prei

2 cherrytomaatjes

scheutje olijfolie

theelepel kerriepoeder

beetje witte peper

theelepel paprikapoeder

2 sneden bruin brood (ik gebruik pompoenpitbrood)

theelepel sambal

plakje geitenkaas

eetlepel huttekase

Aan de slag !

Stap 1. Kook de zuurkool gaar zoals op de verpakking staat beschreven en voeg hier halverwege de rozijnen bij.

PicsArt_1433180690992

Stap 2. Snij de ui in ringen en de tenen knoflook in kleine stukjes.

Stap 3. Verhit een beetje olie in een pan en fruit hierin de ui, knoflook en prei even aan. Voeg dan een flinke hand gare zuurkool toe.

Stap 4. Voeg nu de Kerrie en paprika poeder toe en een klein beetje witte peper. Roerbak dit even goed mee.

PicsArt_1433180731006

Stap 4. Haal de pan van het vuur en beleg een boterham met wat geitenkaas en sambal.PicsArt_1433180839027

Stap 5. Beleg het verder met een flinke schep van het zuurkoolmengsel, en maak af met wat plakjes cherry tomaat en de huttekase.

PicsArt_1433180873170

Stap 6. Leg de andere snee brood er voorzichtig bovenop. Verwam een grill, grillpan of een tostiijzer en leg de sandwich er voorzichtig in / tussen.

Stap 7.  Grill de sandwich totdat de geitenkaas gesmolten is en de sneden brood lekker bruin en krokant.

Heerlijk met tomatenketchup om in te dippen!

PicsArt_1433180912471

 Vries de overgebleven zuurkool in porties in. Zo kan je op elk moment genieten van deze heerlijke gezonde tosti!

Ga jij deze tosti proberen?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!!

9 gedachtes over “Home made: Zuurkool tosti a la Kelly

  1. Inderdaad ik dacht even huh?! maar nu ik heb recept lees moet ik zeggen dit lijkt me eigenlijk best wel lekker. Sowieso zuurkool, heerlijk maar ook een lekkere combi van ingrediënten. Echt een leuk & verrassend recept 😀

  2. Dit ziet er echt geweldig uit! Het is een combi waar ik zelf nooit op zou komen, maar het lijkt mij ontzettend lekker. En bovendien, zuurkool is idd erg betaalbaar en nog heel gezond ook. Dus, altijd goed om eens een totaal nieuw receptje te leren kennen met zuurkool.
    Ja, mij heb je zeker overgehaald. Goed idee!

Geef een reactie

