a little bite of my life juni # week 23

PicsArt_1432920450615

Inplaats van mijn wekelijkse plog, gewoon even een stukje over hoe het nu met mij gaat. Nou, vooral DRUK! Dat is ook de reden dat ik mijn plogs even achterwege laat. In deze berichten gaat elke dag wel erg veel tijd  zitten. Tijd die ik uit mijn werk niet meer achter de pc wil doorbrengen. Als ik dan eenmaal thuis ben geniet ik veel liever nog even in het zonnetje, van gewoon helemaal niks doen, of gezellig op pad met Bart. Maar omdat ik het zelf stiekem heel erg leuk vind om te doen, zouden ze nooit helemaal verdwijnen. Vast en zeker dat er tussendoor weer gewoon een foto overzicht van mijn week of een dag volgt.

Ik heb het dus vooral druk op mijn werk. Lange dagen met veel deadlines en hectisch gedoe.

Wel wil ik graag met jullie delen: Het gaat goed met mij!

Ik zit veel vaker dan ooit goed in mijn vel, dan dat ik slechte dagen ken. Heerlijk! Misschien komt het door het betere weer, de naderende zomervakantie? Ik durf het niet te zeggen. Wel ben ik een stuk ontspannender in alles. Ja, ik heb het druk, en vooral op mijn werk. Maar daar tegen over staat dat ik me veel minder verplicht voel tot het vervullen van al mijn ‘ moet gebeuren dingetjes’  en  dwangmatige tics.

Jaa…ik zal het maar gelijk toegeven, stofzuigen doe ik nog elke dag! 🙂

Maar het persee vast te moeten houden aan mijn strikte planning voor die dag is er niet meer bij. Gewoon geen planning eigenlijk. Ook is mijn vrij strakke eetregime aardig uit zijn voegen getrokken. Ik wist niet dat het mogelijk was, maar was ik vorige week verbaasd over mezelf. En trots! Heel trots! Ik had al heel lang, lees jaren, geen pannenkoeken meer op. Waarom weet ik niet. Ik vind ze namelijk heel erg lekker. Het was een soort verboden voedsel geworden, zoals ik er nog wel meer op een afstreeplijstje heb staan.

Maar kom op…een pannenkoek! Dus in een opwelling, ’s avonds op de bank, een lekkere trek aanval en begon ik mij daar toch ineens een pannenkoek voor mezelf te bakken. Jawel!!!..En nee, geen banaan/ ei/ water/ havermout achtige versie die je nu erg veel langs ziet komen. Gewoon eentje van bloem, melk , ei en bruin gebakken aan beide kanten in een klontje roomboter!

PicsArt_1432920376713

My favorite: Pannenkoek met basterdsuiker! En ik heb genoten! En mij daarna geen moment schuldig gevoeld!

JAAAAA….HET KAN! 🙂

Ook zijn er de laatste weken een hoop angsten ineens helemaal verdwenen. Kennen jullie dat liedje van Kinderen voor Kinderen: Een been op de stoep? Dit nummer gaat natuurlijk over het hebben van een dwangstoornis. Of misschien iets luchtiger,  een vorm van bijgeloof  zoals elk kind dat vaak wel heeft. Bijvoorbeel een  ritueel voor het traplopen en voor het zebrapad. Als ik me daar niet aan hield, zouden er allemaal enge dingen gebeuren. Meestal verdwijnen deze gevoelens op een bepaalde leeftijd weer.

Ik heb ik hier als volwassen vrouw elke dag heel erg last van. Elke dwangmatige tic komt voort uit een angst. Een vaak, totaal, onrealistische angst. Als ik dit niet doe, gebeurt er dat. En dan moet het. Regelmatig verdwenen er ook weer een paar, maar kwamen er weer andere tics voor in de plaats. Maar nu ineens niet meer! 🙂

Hoe fijn is dat!

Nee, jammer genoeg niet alles. Dwangmatigheden zoals  elke dag het hele huis stofzuigen moet en doe ik nog steeds. Net zoals 3 keer op een dag mijn tanden poetsen en dan elke rij tanden, binnen en buiten kant 10 keer, het bed en de bank elke dag af doen met een kleefroller, elke dag mijn handtas leegkieperen, schoonmaken en alles weer opnieuw indelen, het drie keer aan de voordeur voelen of hij wel echt dicht is, en moet ook elke avond de strijk weggewerkt zijn. En zo zijn er vast nog wel een paar op te noemen.

   Toch zijn er ook een heleboel verdwenen. Om een paar voorbeelden te noemen: Ik hoef niet meer ’s ochtends te weten wat ik ’s avonds ga eten. Ineens spontaan weggaan zorgt niet meer voor een paniekaanval. Alleen boodschappen doen gaat een stuk ontspannender en het onregelmatige werk van Bart kan ik ook steeds beter handelen.

Bart:’  Kan ik morgen een avond werken in plaats van een dag? ‘ Prima! En zo voelt het ook echt! Geen complete chaos of paniek.

Wel heb ik nog steeds erg last van al de dwangmatige gedachtes hieraan. Dit neemt dan weer niet af. Vooral rondom het eten blijft het een rommeltje in mijn hoofd.  Dit is opzich al heel vermoeiend. Het vreet energie! En er dus niet aan toegeven is nog vermoeiender, maar uiteindelijk wel veel beter. En dat is het belangrijkste. Wat werkt op de lange termijn!

Naast mijn werk zijn Bart en ik vooral druk met het regelen en plannen van onze zomervakantie naar Malaga. De vluchten zijn inmiddels geboekt. 16 hele dagen verblijven we in het mooie Zuid Spanje en gaan we Andalusie verkennen. Voor de eerste nachten kunnen we terecht bij Nerea, een Spaanse vriendin van ons. Ik mis haar echt, en kan niet wachten om haar straks weer in real life te spreken. Komen al die Spaanse lessen toch nog van pas!

kaart_zuid_spanje

Ook komt mijn creativiteit weer steeds meer tot uiting. Ik had jullie al verteld dat ik door Curly Creative was uitgenodigd voor een creatieve Swap. Deze is inmiddels op de post. Ik heb een zelfportret van Curly gemaakt.

PicsArt_1432920294201

 En heb ik mijn pakketje ook mogen ontvangen! PRACHTIG!

PicsArt_1432920231474

 Ook heb ik mij opgegeven samen met mijn vriendin Leandra en haar dochtertje Norah  voor een bloggers BBQ in een park in Amsterdam.

Al wat jaartjes volg ik Brenda kookt! en ineens las ik op haar blog dat ze samen met Sabine van Ohmyfoodness de Biggest Bloggers BBQ ging organiseren. En jahoor…wij mogen komen! Hoe gaaf is dat!

Dus aankomende zondag zit ik, hopelijk in het zonnetje, een dagje te genieten op dit gave evenement!

En ook dit zou ik vroeger echt nooit gedaan hebben. Ver weg..het is toch wel even helemaal in onze Hoofdstad, allemaal vreemde mensen, al dat eten wat ik moeilijk vind, en zo kort dag…..Veelste eng!

Al regent het bakstenen, maar ik ga!

 En tegen de tijd dat jullie dit lezen is afgelopen zaterdag mijn collega Monique voor het eerst bij mij thuis geweest om lekker samen te eten, drinken en te kletsen. Het was erg geslaagd!

Allemaal leuke dingen dus!

Ik hoop dat dit aan blijft houden en dat ik nog lang in deze positieve sferen mag blijven!

Liefs,

Kelly

14 gedachtes over “a little bite of my life juni # week 23

  1. Groot gelijk heb je Kelly, dat je liever van het zonnetje gaat genieten dan achter de PC te zitten.

    Dat gesuikerde pannenkoekje ziet er wel héél lekker uit zeg… kan het bijna proeven!

    Fijn dat het beter met je gaat, meid!

  2. Goed om, te lezen dat het zo goed met je gaat. Lekker positief 🙂 Zelfgemaakte pannenkoeken met gewoon meel, melk & ei zijn inderdaad het allerlekkerst, nu gewoon al trek in na het zien van je foto 😉

  3. Martine zegt:

    Lieve Kelly, wat heerlijk om jou blog te lezen, x op x.
    Vanmorgen op de radio hoorde ik “hou van het leven, het leven houdt van jou!”
    Ga zo door. Ben trots op jou! X

  4. Ellen zegt:

    beter nieuws kan ik niet krijgen 🙂 want als het beter gaat met jou gaat het nog beter met mij !! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx liefs, mama

  5. Galina zegt:

    Wauw, dit blogbericht barst van de positieviteit!!! Geweldig om te lezen! Keep it up!

    Ik denk dat veel mensen btw van die dwangmatige dingen hebben hoor. Zo kan ik heel bewust mijn stijltang uit het stopcontact trekken, het vervolgens nog eens checken en me daarna op het werk druk zitten te maken over de vraag of ik dat ding wel heb uitgetrokken. Ow en ik poets een keer per week, op donderdag en dat MOET ook echt die dag. En ik kan niet eten als de keuken niet is opgeruimd. Iedereen heeft zo haar tics, de een wat minder dan de ander en ik vind het fantastisch dat je dit openlijk beschrijft 🙂

      • Wat een leuke reactie! En ja, ik weet dat iedereen van die tics heeft, maar bij mij overheersen ze soms mijn hele bestaan, en dan is het niet leuk meer. Herken trouwens heel erg je voorbeeld, want toen ik mijn haar ook nog met de krultang bewerkte, ben ik een keer teruggereden naar huis om voor de 4e keer te checken of de stekker er wel uit was…hahahha…En eten als de keuken nog vol staat vind ik ook moeilijk!

Geef een reactie

