Home made: Yoghurt ijs met honing, banaan en rood fruit

PicsArt_1432569561671

Ik heb het volgens mij al heel vaak verteld, maar voor degenen die het nog niet weten:

IK HOU VAN IJS!!!

En met de zomer in het vooruitzicht vond ik het wel een erg leuk idee om dit eens zelf te maken. Mochten de temperaturen straks boven de 30 graden uitstijgen, dan heb ik  altijd een voorraad in de vriezer! 🙂

Ook zo gek op ijs, en net als mij geen ijsmachine?

Boodschappenlijstje:

220 gram magere yoghurt

2 bananen

doosje rood fruit uit de vriezer

5 eetlepels honing

zakje vanille suiker

optioneel: slagroom, strooisels, kokosrasp, amandelschaafsel.

Aan de slag!

Stap 1. Snijd 2 bananen in schijfjes en vries deze 6 uur  van te voren in.

Stap 2. Voeg in een schaal de yoghurt, bevroren banaanschijfjes, bevroren rood fruit, zakje vanille suiker en 5 eetlepels honing toe.

Tip: Leg voor de topping een handje rood fruit apart.

PicsArt_1432569193381

Stap 3. Pureer dit met de staafmixer tot een romig mengsel.

Stap 4. Proeven! Want mocht het niet zoet genoeg zijn, voeg dan nog extra honing toe.

PicsArt_1432569322397

Het lekkerste is om het nu gelijk te eten! Dit raad ik ook zeker aan!

PicsArt_1432569405663

Maar invriezen kan ook. Vergeet dan niet om de eerste drie uur, het ijs om het half uur even om te scheppen. Dit voorkomt ijskristallen.

PicsArt_1432569252813

Ik vond het heerlijk. Deze versie is erg fris door het rode fruit. Aangezien ik nogal een zoete kauw ben en een groot chocoladeijs liefhebber, weet ik nu al hoe mijn volgende recept gaat worden! 🙂

Genietse!!!

Maak jij weleens zelf ijs? En welke smaak zou jij uitproberen?

20 gedachtes over “Home made: Yoghurt ijs met honing, banaan en rood fruit

  1. Dat ziet er heerlijk uit! Zelf heb ik een Zoku potje dat ik in de diepvries leg, wanneer er een (te) rijpe banaan over is, haal ik mijn potje boven en plet de banaan erin waarna dit langzaamaan ijs wordt. Lekker! Volgende keer voeg ik er ook eens yoghurt en rode vruchten bij, misschien werkt dat ook.

  2. Heerlijk! Dit ga ik zeker een keer proberen. De laatste tijd heb ik sowieso veel zin in ijs. Wel zou ik zelf de suiker weglaten en wat meer honing toevoegen. Ik heb zelf ook geen ijsmachine, maar ook geen staafmixer. Zou het ook kunnen met een blender?

  3. Oh heerlijk zeg! Ik ken wel de variant met alleen banaan, maar yoghurt erdoorheen is eigenlijk ook wel een heel goed idee. Dat ga ik de volgende keer proberen 😀

  4. Een geniaal receptje!
    Ik hou echt van receptjes die lekker zijn en tegelijkertijd gezond. Maar moet bekennen dat ik de yoghurt zou durven te vervangen door slagroom. Van mij mag ie lekker vet 😉

  5. Hi Kelly, ik heb je vrijdag gemaild over onze BBQ van volgende week. Zou je mij zo spoedig mogelijk (maandag voor 09.30 uur) willen bevestigen of je er bij kunt zijn? Anders wordt je plekje aan een ander vergeven. Ik hoor graag van je 🙂 Zou leuk zijn je volgende week te ontmoeten. Groetjes, Brenda

Geef een reactie

