On a Diet: afspraak 6

SONY DSC

SONY DSC

En ja hoor, daar is die weer. Inmiddels zitten we alweer dik in de maand mei dus het zat er aan te komen. Toch altijd veelste snel naar mijn idee. Ik heb dit bericht nog steeds dezelfde titel gegeven als de updates van mijn afspraken bij de dieetiste hiervoor. Al weten jullie inmiddels dat ik niet meer bij haar onder controle ben, blijft de afspraak gewoon staan.

Mijn afspraak met de weegschaal.

Het liefst ban ik dit uit mijn leven. Het heeft voor mij geen meerwaarde, dus waarom eigenlijk? Met mijn gezonde verstand weet ik heel goed dat het best een belangrijk onderdeel is in het genezingsproces van een eetstoornis. Ik mag gewoon niet meer afvallen en het beste is zelfs een x aantal kilo’s erbij.

Het zit dus nog ernstig krom in mijn hoofd op dat gebied. Ik wil nog steeds erg graag beter worden, maar niet aankomen. En deze twee gaan niet samen.

th

Afgelopen dinsdag fietste ik met lood in mijn benen naar huis. Zenuwachtig, zoals eigenlijk altijd. Heel veel dubbele gevoelens en chaotische gedachten. Wat als…wat als…

WAT ALS WAT? Geen idee?

Ook had ik extra spanning doordat ik maar al te goed besefte dat ik nu niet gelijk iemand had om het mee te bepraten. Hoe zou ik daar mee omgaan? En was het wel een wijs besluit om het zo op deze manier te gaan doen?

Ik heb natuurlijk een hartstikke lieve man, ouders, broer en vriendin, maar ik ben gewoon niet zo dat ik deze dan maar gelijk opbel. Ik vind namelijk dat deze mensen er wel voor mij mogen zijn, maar niet de verzorgende functie over moeten gaan nemen. Vooral met Bart heb ik hier duidelijke afspraken over. We bespreken het regelmatig, en hij is er voor mij , net als ik voor hem als we dat nodig hebben, maar adviezen etc. laat ik over aan deskundigen. Bart is mijn man en beste vriend, en dat wil ik graag zo houden.

Geen uitweg meer mogelijk…het moment was daar..

PicsArt_1431451889709

En heel erg opgelucht. Echt op de gram af..precies hetzelfde gebleven!

Rust…dit gaf mij vooral heel veel rust. Ik was een hoop meer gaan eten de afgelopen weken, maar weet dus nu dat dit wel effect heeft, in de zin van dat ik niet weer afgevallen ben. Maar ook dat ik niet gelijk kilo’s aankom. Ik ben tevreden!

Het gaat langzaam. Erg langzaam…

Maar ik heb vertrouwen! Ik kom er wel! OOIT!

th

11 gedachtes over “On a Diet: afspraak 6

  1. Fijn voor jou om te zien dat je stabiel bent gebleven. Ik kan me goed voorstellen hoeveel rust dat geeft. Ik heb vanochtend toevallig voor het eerst sinds tijden weer gewogen. De weegschaal was nogal een verboden iets voor me geworden – bang voor wat de weegschaal zou zeggen. Tegelijkertijd zorgde het niet weten voor zoveel angst… Dus ik besloot met veel angst toch maar weer eens erop te gaan staan… En ik was ook stabiel gebleven. Ik was zo opgelucht.

    We komen er wel.
    Stap voor stap, (hap voor hap, hihi)
    maar we komen er wel!

  2. Dat is goed nieuws. Geef jezelf minstens 10 schouderklopjes, kijk in de spiegel en zeg: “Dat heb je goed gedaan meid, ik ben trots op je!” Niet vergeten lief voor jezelf te zijn, hoor.

Geef een reactie

