Home made: Thaise gele curry

PicsArt_1431018841983In mijn laast geplaatste bericht deelde ik het recept voor een zelfgemaakte vegetarische gele curry pasta.

Mocht je het gemist hebben : KLIK

PicsArt_1430757806670

Dit is de basis voor een heerlijk Thais gerecht waar je zelf nog veel in kan varieren.

De curry die ik hiermee gemaakt heb is niet vegetarisch. Toch is dit wel een optie door het vlees helemaal weg te laten, te vervangen voor een product van de vegetarische slager of bijvoorbeeld kikkererwten en bonen toe te voegen.

En als je de pasta volgens mijn DIY al heb gemaakt, smul jij vanavond in een handomdraai van deze heerlijke maaltijd!

Boodschappenlijstje voor een curry voor 4 personen:

6 grote eetlepels curry pasta

300 ml kokosmelk (ik gebruik de alpro coconut original)

100 ml water

2 eetlepels bloem

4 kipfilets

200 gram rundergehakt

1 courgette

1 rode paprika

1 prei

klein bakje champignons

handje rozijnen

peper

zout

kerriepoeder

paprikapoeder

Aan de slag:

Snij de kipfilets in stukjes en rul dit samen met het gehakt, wat peper, zout, kerrie en paprikapoeder in een pan bruin en gaar.

PicsArt_1431018226809

Was en snij de groenten in stukjes.

Schep in een andere pan 6 eetlepels van de currypasta en fruit dit even aan.

PicsArt_1431018289212

Voeg hierbij alle groenten en bak deze een tien minuten mee.

PicsArt_1431018335384

Voeg nu steeds een beetje kokosmelk en bloem toe en blijf goed roeren, totdat je een mooie iets dikke saus krijgt.

Vind je je saus te dun? Voeg dan iets meer bloem of currypasta toe. Is je saus te dik? Dan iets meer melk of water.

Tip!!!Blijf wel proeven!!!

Is je saus goed, schep hierbij je gewenste hoeveelheid kip en gehakt en het handje rozijnen

Laat de pan  zo’n tien minuten op een middelhoog vuur staan, zodat alle smaken goed in kunnen trekken.

PicsArt_1431018640673

Serveer met rijst en verse sperziebonen. Of gewoon lekker dopen met wat naanbrood!

Eetsmakelijk!

Is dit recept iets voor jou? Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

9 gedachtes over “Home made: Thaise gele curry

  1. I ❤ curry's! Ik wil elke keer weer iets nieuws proberen, en gele curry is mijn keuken nog niet gepasseerd. Ik pak dit recept er eens bij de volgende keer 😀

Geef een reactie

