DIY: Home made Thaise vegetarische gele curry pasta

Als ik een keuze moet maken uit welke keuken ik het liefste eet, dan is het de Thaise! Ik hou voornamelijk van de smaakcombinaties die ze gebruiken. Pittig is het vaak wel. HEEL PITTIG! Om die reden had ik nog nooit zelf een Thaise curry gemaakt. Bart kan er niet zo goed tegen. Kennen jullie de Hela curry? Ik vind het de lekkerste curry saus, maar  Bart vind die zelfs al pittig. De kant en klare pasta voor een curry is dus geen optie. To Spicy! Toch ging ik dit gerecht, wat ik toen ik nog thuis woonde wel regelmatig at, steeds meer missen.

De enige optie die dus overbleef ..inderdaad..Do It yourself!

En waarvan ik dacht dat het een vrij lastig en langdurig proces zou zijn, viel het me alles mee. PicsArt_1430757881965

Ik kwam erachter dat in bijna elke curry garnalenpasta of ansjovis gebruikt wordt. Niet iedereen is groot fan hiervan. Dus ook voor de vegetariers onder ons, deze curry pasta is zonder dierlijke ingredienten!

Ook zo gek op de Thaise keuken, maar is het vaak toch net iets te pittig?

Lees en kijk mee hoe je super simpel je eigen curry pasta maak die bij iedereen in de smaak valt!

PicsArt_1430757848621

Laat je niet afschrikken door de vijzel op de foto, je kan ook gewoon gebruik maken van je staafmixer of  keukenmachine. 🙂

Boodschappenlijstje voor een pot curry pasta

5 groene kardemom peulen ( zijn te zien op de tweede foto)

1/2 eetlepel komijnpoeder

1/2 eetlepel gemberpoeder

1/2 eetlepel chilipoeder

1 theelepel zout

1 theelepel verse zwarte peperkorrels

2,5 eetlepels Curry madras van Jonnie Boer

1 eetlepel kerriepoeder

5 tenen knoflook

2 uien. ( ik gebruik rode, zijn iets minder scherp)

2 rode pepers. (gele zijn beter, maar kon ik niet vinden)

een scheut olijfolie

Aan de slag

Stap 1. Verwijder de zaadlijsten uit de pepers en hak deze met de uien en knoflook fijn.

Stap 2. Haal de zaadjes uit de kardemompeulen.

Stap 3. Doe dit alles inclusief alle kruiden en olie in je keukenmachine en maal goed fijn tot een smeuige pasta.

PicsArt_1430757937481

Simpel toch? Nu is mijn pasta van kleur iets rood uitgevallen door de rode pepers en uien. Toch was de smaak perfect! Niet te pittig en proef je echt veel beter alle specerijen dan wanneer je een bakje uit de supermarkt gebruikt.

De curry pasta kan je in een schone pot twee weken in de koelkast bewaren. Invriezen kan natuurlijk ook.

PicsArt_1430757806670

Vrijdag volgt het volledige recept voor een heerlijke vers bereid curry gerecht!

Eten jullie graag curry’s uit de Thaise keuken? En wat vind je van dit recept?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

10 gedachtes over “DIY: Home made Thaise vegetarische gele curry pasta

    • Je zit wel goed hoor..maar dat is bij de saus zelf. Dit is de kruidenpasta. Morgen komt het recept online voor de currysaus, waarbij je deze pasta nodig hebt.

  1. Oh wat fijn dat ik dit receptje hier ineens vond. Omdat ik niet wist hoe je die curry zelf kunt maken, kocht ik hem altijd. Maar ik hou eigenlijk niet van die potjes en zakjes. Er zitten meestal suiker en andere ingrediënten in die ik eigenlijk niet wil eten.

Geef een reactie

