Home made: Pittige kip spinazie ovenschotel

PicsArt_1429210090371

Het is alweer even geleden dat ik deze ovenschotel maakte, maar nu ik dit recept met jullie deel, weet ik gelijk wat ik volgende week weer een keer ga eten.

Deze ovenschotel is bedacht op een dag dat ik even inspiratieloos was betreft het avondeten. Ik wil altijd graag eerst proberen de producten die ik al in huis heb op te maken, voordat ik alweer naar de supermarkt ren.

En zo zie je maar, dan komen de lekkerste gerechten op tafel.

Ik wil even zeggen, dat deze ovenschotel dus bepaalde ingredienten bevat die je zeker weg zou kunnen laten of natuurlijk vervangen voor iets wat je al in huis hebt.

Al was deze combinatie toch wel echt de BOM! 🙂

So Feel Free To Use Your Own Imagination ( das Engels)

imagesNHVSG01M

Boodschappenlijstje

olijfolie

3 tenen knoflook

2 rode uien

1 rode paprika

1 rode peper

2 kipfilet

pakje fijne tuinkruidengroentensaus

zakje aardappelpuree

2 gekookte eieren

diepvriesbladspinazie

zwarte peper

zout

kerriepoeder

kurkuma kruiden

chilikruiden

ketyap manis

zakje provencaalse roerbakgroenten *

Aan de slag!

Stap 1. Verwarm je oven voor op 200 ºC.

Stap 2.  Verhit een scheutje olijfolie in een pan en snijd de kipfilet, paprika, uien, knoflook en rode peper in kleine stukjes.

Stap 3. Roerbak eerst 5 minuten de gesneden groenten en voeg daarna de stukjes kipfilet toe.

PicsArt_1429209377115

Stap 4. Kruid de kip in de pan, op een niet al te hoog vuur gaar met wat zout en peper, een theelepel kerriepoeder, kurkuma, chilkruiden en een scheut ketyap.

PicsArt_1429209487353

Stap 5. Terwijl je de kip gaar bakt, ontdooi je de diepriesspinazie in een andere pan en maak je de aardappelpuree en een portie tuinkruidensaus voor drie personen klaar.

PicsArt_1429209569584

Stap 6. Roerbak heel kort in een andere pan de provencaalse groenten. Dit zou je natuurlijk ook heel makkelijk weg kunnen laten, of vervangen voor iets wat jij nog in huis hebt.

PicsArt_1429209704420

Stap 7. Bedek de bodem van de ovenschaal met de kip / groenten mix.

PicsArt_1429209763311

Stap 8. Bedek deze met een laag spinazie.

PicsArt_1429209885233

Stap 9. Hierover gaat de tuinkruidensaus en de gewokte provencaalse groenten.

PicsArt_1429209948517

Stap 11. Heel belangrijk, de gekookte eitjes.

PicsArt_1429210016104

Stap 12. En bedek met een dikke laag aardappelpuree.  Plaats de schaal 30 minuten in het midden van de voorverwarmde oven.

PicsArt_1429210090371

Eetsmakelijk!

PicsArt_1429210233335

Wat vinden jullie van deze ovenschotel? En ga je hier binnenkort ook zelf mee aan de slag? Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

9 gedachtes over “Home made: Pittige kip spinazie ovenschotel

  1. Yummie: creatief, smakelijk gezond en makkelijk! Dat soort recepten staat altijd bovenaan mijn lijstje. Een lekkere variant hierbij lijkt mij ook nog een beetje geraspte kaas op de aardappelpuree te strooien voor je het de oven in schuift.

  2. Oeh lekker! Heb niet zo snel dat ik een recept wil uitproberen, maar deze wel! Zodra ik dit ga maken, stuur ik je een berichtje of zet ik het recept ook op mn blog met een verwijzing naar jou natuurlijk 😀

Geef een reactie

