On a Diet: afspraak 5

Het was alweer zover. Afgelopen zondag nam ik even een kijkje in mijn agenda wat ik allemaal voor afspraken had staan en deze had ik eigenlijk nog helemaal niet verwacht!

weegschaalhumor

¬†Pffff…kreeg gelijk de zenuwen en buikpijn. En daar had ik last van tot en met het uiteindelijk weegmoment. Ook omdat ik eigenlijk helemaal niet wist wat de uitslag zou kunnen zijn. Ik heb de afgelopen¬†weken nog nooit zo mijn best gedaan om mij goed aan mijn ‘ eetlijst ‘ te houden, hoe moeilijk ik het regelmatig ook vond. Ik negeerde de eetstoornis compleet door er dwars tegenin te gaan, en het vertrouwen te hebben dat het allemaal wel goed zou komen. Vooral omdat ik zeer actief geweest ben en ook nog eens ziek, mocht en kon ik het niet laten gebeuren dat het deze keer aan mijzelf had gelegen, door gemiep met mijn eten.GEEN EXCUSES!¬†Maar echt..ik was totaal clueless. Het kon bijvoorbeeld 2 kilo erbij zijn, maar ook net zo goed eraf!

Wat ook een beetje extra spanning veroorzaakte was, wat de uitslag ook zou zijn, ik samen met Bart besloten had dat dit mijn laatste afspraak zou zijn.

thVEVW9I32

Ik hoor jullie nu allemaal denken!! WATT?? NEE!! STOM!! HOEZO??

Nou omdat ik eigenlijk vind dat ik er alleen elke keer naar toe ga om te zien hoe mijn gewicht ervoor staat. Natuurlijk is het fijn dat je ook gelijk even je verhaal kwijt kan en adviezen zijn altijd welkom, maar om heel eerlijk te zijn: ‘ Ik weet natuurlijk dondersgoed dat als ik nog meer zou eten, nog calorierijker en ¬†niet zou sporten veel sneller¬†aan zou komen. Ik weet eigenlijk veelste veel van¬†voeding, wat ook gelijk mijn valkuil is. ¬†Het is niet een kwestie van kennis, het is een kwestie van HET OOK ECHT DOEN!

En om nu elke 4 weken 70 euro kwijt te zijn, want deze afspraken worden niet vergoed door mijn zorgverzekeraar, om alleen maar op een weegschaal te staan, vind ik ook wel aan de dure kant.

Mijn nieuwe plan was dus om elke 4 weken gewoon thuis te wegen.  Bart vond dit wel een goed idee, mits de weegschaal daarna wel weer ergens verstopt zou worden. En daar was ik het ook gelijk mee eens! Ik wil alles behalve weer obsessief bezig zijn met de weegschaal. Deal dus.

duimen-omhoog

Uhh…nu was er alleen nog wel¬†een klein¬†probleempje. Waar ligt dat ding eigenlijk? Want mij leek het handig om hem gelijk mee te nemen naar de dieetiste, en daar ook op onze weegschaal te staan. Zoals we allemaal weten is geen 1 weegschaal hetzelfde, en kan het makkelijk een kilo schelen.

Ik zag Bart heeeeel diep nadenken, naar de zolder vliegen, een hoop herrie maken, verdween daarna naar buiten waar ik weer een hoop kabaal in onze schuur hoorde. Eenmaal binnen, triomfantelijk kijkend met de weegschaal in zijn handen, bedekt  onder een dikke deken van stof. Best knap, aangezien het al donker was buiten en wij, na 7 jaar, nog steeds geen verlichting in onze schuur hebben. ( schaam, schaam)

Bart moest er natuurlijk gelijk even opstaan, gelukkig maar, want hij deed het niet meer. Volgens Bart lag het aan de batterijen. Op hoop van zegen dan maar, en eerst even voor de afspraak langs de winkel.

Dinsdag, klokslag 10.00 uur vertrok ik vanaf mijn werk, eerst richting de Primera, om vervolgens nog een dikke tien minuten nagelbijtend door te brengen in de wachtkamer.

Waar ben ik nou eigenlijk bang voor? Zelfs daar weet ik geen antwoord op. Soms ben ik bang dat ik mezelf niet ga accepteren als ik straks wel op een¬†gezond gewicht zou zitten. Al weet ik ook weer dat dit grote onzin is, want toen ik dit een paar jaar terug wel had, was ik ook gewoon zeer tevreden….worden jullie al gek van dit gezever?

Inderdaad!

hsfile_253233

Na een vrij lang gesprek, waarin ik ook gelijk maar aangaf dat dit de laatste afspraak zou zijn¬†en mijn plan om het thuis voort te zetten…

The moment of truth….

Feet on scales on floor in room

2 ons eraf!

En dit kwam ineens heel hard aan. Ziek geweest of niet…het is gewoon niet goed! Ookal heb ik zo mijn best gedaan, heel hard gevochten, lichamelijk en mentaal, en voor mijn gevoel immens veel gegeten..FEIT: Ik vebruik nog steeds meer energie, dan dat ik binnenkrijg.

FEIT: Nog meer eten dus.

En nu denken er misschien een paar: Lucky you. Want dat is wel wat ik vaak te horen krijg, is dit voor mij dus echt een nachtmerrie.

brain

Moe…dat ben ik vooral. Ik ben het zo moe….het zat. Het is niet het eten zelf, het is de chaos die het met zich meebrengt.

Verdrietig en teleurgesteld terug naar het werk. Gelukkig werd ik door mijn super lieve collega Monique gelijk goed opgevangen en kon ik na een half uurtje alweer iets vrolijker kijken.

hsfile_228088

Ik moet het allemaal weer even een plekje zien te geven. Vooral omdat mijn gewicht nu dus wel zodanig laag is dat het niet veel scheelt, of ik moet echt de huisarts gaan inschakelen, volgens de dieetiste. Er kunnen dan namelijk belangrijke lichamelijke functies uit gaan vallen.

1959662_824368334317239_1588927218838013115_n

Ik moet weer even de kracht zien te vinden en natuurlijk behouden.

En dat doe ik zeker! Want van opgeven heb ik nog nooit gehoord en vind ik mijn leven veelste allemachtig prachtig om het hierdoor te laten verprutsen!

Tot over 4 weken!

(Oja..op mijn weegschaal ben ik maar liefst 0,7 kilo zwaarder. )

7 gedachtes over “On a Diet: afspraak 5

  1. Wat vervelend om te lezen. Ik probeer na tegenslagen altijd om met een schone lei te beginnen. De tegenslag achter me te laten en gewoon opnieuw gaan knallen. Ik weet zeker dat je dat kan! Succes ūüôā

  2. Linda zegt:

    Woah, wat een heftig verhaal! Balen van de negatieve uitslag. Maar wel knap dat je er zo positief in staat en het vanaf nu helemaal zelf gaat doen! Heel veel succes en sterkte, you can do it ūüôā

  3. H√® Kelly, wat k*t… Met een vriendin heb ik hier zoooveel gesprekken over gehad, maar het blijft zo lastig. Wat het beste is om te doen en zo.
    En het is ook zo tegenstrijdig, want of je aankomt of afvalt, eigenlijk is niks goed in je hoofd..
    70 euro per 4 weken is wel veel, maar pas goed op jezelf hoor! Je bent zo goed bezig en het is een rot ‘ziekte’.. De huisarts bellen kan sowieso geen kwaad toch? Mijn vriendin heeft ook alles laten nachecken, voor de zekerheid.
    Heeeel veeeel sterkte!! xxx

Geef een reactie

