DIY: Appel-honing gezichtsmasker

PicsArt_1427695921480

Afgelopen maandag liet ik jullie in mijn plog al zien dat ik last had van een erg onzuivere huid.  Ook al ben ik dol op gezichtsmaskers, heb ik er nog geen een gevonden met het juiste effect. Ik reageer er nogal heftig op, waardoor mijn huid nog branderiger aanvoelt en de onzuiverheden niet minder maken.

Behalve bij deze. Slechts twee ingredienten, maar wel resultaat!

97e68c25c8bc051bdb9520e1aea664e0

 Geen geprikkel tijdens het opsmeren en dragen van het masker. Daarna geen pijnlijk en branderig strak getrokken gezicht, maar een baby zacht huidje en het duidelijk zichtbare effect van vermindering van de onzuiverheden.

Ook nieuwsgierig geworden naar dit super simpele zelf te maken gezichtsmasker?

Men neemt:

een halve appel met schil

2 eetlepels honing

een rasp en een schaaltje

Rasp de halve appel en voeg hierbij twee eetlepels honing. Roer even goed door en zet dit voor een half uurtje in de koelkast.

PicsArt_1427513940469

 PicsArt_1427620513949

Smeer/ wrijf/dep dit goed met schone handen op je gezicht en kin/ halslijn. Laat het een goed halfuurtje inwerken.

Spoel daarna je gezicht schoon met lauw water.

PicsArt_1427620552867

De rood heden zijn nog steeds erg aanwezig, maar de ontstekingen zijn schoon en je huid is super zacht.

PicsArt_1427620398767

Hier heb ik net gedoucht, vandaar mijn rode gloed 🙂 maar zoals je ziet is mijn huid al een stuk minder geirriteerd.

PicsArt_1427620246346

Ik vind het een top recept. Ik heb altijd wel honing en appels in huis, dus geen extra uitgaven, zo gemaakt en resultaat.

Tip! Ga wel even rustig zitten tijdens het dragen van het masker, en probeer niet tussendoor, zoals ik, te stofzuigen en wasjes op te hangen. Zo blijft de appelrasp beter op zijn plek! 🙂

Draag jij wel eens een gezichtsmasker? En maak je ze dan ook zelf?

Ik ben erg benieuwd wat jullie van het resultaat vinden?!

14 gedachtes over “DIY: Appel-honing gezichtsmasker

  1. Ik wil niet de lastige uithangen, maar werken die dingen wel? Zo’n masker werkt bij mij toch niet of die indruk heb ik.
    Heb zelf ook een hyper gevoelig velleke (zéker na het scheren) en gebruik producten van Biotherm, ook qua dag créme.

    • Helemaal vergeten nog een berichtje hier te plaatsen, maar bij deze: ik heb het maskertje geprobeerd, maar de appel bleef echt niet op m’n gezicht hangen. Of beter gezegd: helemaal niet, haha. De honing voelde wel heel erg lekker, dus misschien probeer ik het de volgende keer met alleen honing 🙂

      • hahahha…..je moet inderdaad gaan liggen en de honing even laten versuikeren. Dan kleven de appelstukjes vast en dan blijft t zitten. In ieder geval bij mij wel. Misschien is een honing masker inderdaad ook lekker,al voegt de appel zeker wel positieve eigenschappen voor je huid toe. Zo bevat de appel veel antioxidanten als flavenoiden en fenolen die je huid verstevigen en helpen je huid jong en elastisch te houden.

Geef een reactie

