Home made: Wortel Hummus

Nadat ik mijn eerste hummus, ook wel geschreven als hoemoes, in een heel leuk Turks restaurant  (gewoon in Rotterdam)  proefde was ik verkocht.

Een tijdje terug plaatste ik het recept voor de lekkerste bieten hummus ooit!

PicsArt_1424158982790Mocht je even terug willen blikken? KLIK!

En was ik zelf echt verbaasd over hoe makkelijke dit eigenlijk zelf te maken is, en kan je ook eindeloos blijven variëren met de groenten.

Ja ja….ik weet dat het helemaal niet zo simpel en snel is als je het echt op de tradionationele wijze zou klaarmaken, met kikkererwten een hele nacht laten weken en velletjes verwijderen enzo…

Maar op deze manier is het ook hardstikke lekker! Dus waarom moeilijk als het makkelijk kan!

Deze keer dus ging ik voor de wortels.

En echt waar… het is een blijvertje!

PicsArt_1426586199889

Ook nieuwsgierig geworden naar dit midden Oosterse gerechtje?

Boodschappenlijstje:

pot wortels  a 340 gram

blik gestoomde kikkerwten a 310 gram

1 rode ui gesneden

1 eetlepel citroensap

3 grote tenen knoflook ( of meer)

2 grote eetlepels Tahin

1 theelepel komijnpoeder

peper en zout

Stap 1. Doe alle ingredienten in een mengkom en pureer dit met de staafmixer.

PicsArt_1426586139590

Stap 2.  Nog lekkerder met een scheut olijfolie en verse peterselie over de hummus voor het opdienen.

PicsArt_1426586264307

Stap 3. Genieten!

Zijn jullie ook zo dol op hummus? En wat vinden jullie van dit recept?

Ik lees altijd met veel plezier jullie reacties!

7 gedachtes over “Home made: Wortel Hummus

  1. Ik ben het helemaal met je eens: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
    Humus is een lekker gezond en verantwoord gerecht waar ongelooflijk veel mee te variëren valt, dus iedere variatietip is dan weer meegenomen. Want zelf zou ik bijvoorbeeld nooit op het idee komen om humus op deze manier te maken.
    Thanx for the tip :-))

Geef een reactie

