On a Diet: afspraak 4

 Door dit bericht met jullie te delen, besef ik elke keer nog beter hoe snel de tijd eigenlijk gaat. VEELSTE SNEL!

Zenuwachtig, maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer vertrok ik van mijn werk, voor al weer de vierde afspraak met Suzanne. Dat is dus vier keer 4 weken, dus al 4 maanden verder…

In de wachtkamer liet ik hier zo eens mijn gedachten over gaan. Want de tijd is voorbij gevlogen, maar ben IK erop vooruit gegaan? En dan heb ik het nu niet over gewicht, al is dat ook belangrijk, maar ik doel hier op mijn gedachten over eten, mijn lijf en zelfbeeld.

hsfile_213251

Over de laaste vier weken kan ik alleen maar positief zijn. Mijn voedingspatroon is veelzijdiger, uitgebreid, calorierijker, en helemaal fijn, ik voel me er  goed bij. Ook gun ik mezelf nu meer. Ik mag meer, en moet niet meer zoveel als eerst.  Het sporten was al naar twee keer per week gezet, waar ik mij  aan gehouden heb en heb ik zelfs 1 week maar 1 keer gesport. En ook hier heb ik me even druk om gemaakt, maar kon ik ook snel weer naast mij neerleggen.

Ik ben een stuk ontspannender geworden in alles eigenlijk.

In de stad lopen, ineens gigantische trek hebben in een kaascroissant, die dan zelf gaan kopen en lekker opsmikkelen. Voor velen de normaalste zaak van de wereld. Voor mij een GIGANTISCHE GEBEURTENIS! Maar ik heb het gedaan..en wat ben ik trots!

Ik ga nu niet zeggen dat alles ineens super gemakkelijk gaat. Er zijn nog zat moeilijke momenten. Spontaan uiteten, ineens iets anders moeten eten dan eerst gepland was, snoepen…ik vind het nog steeds lastig, maar het is geen paniek aanval meer waard.  Angst, onrust, frustratie, we kennen het allemaal,  maar ik laat het niet meer zo snel op mijn eten slaan. Ik besef nu veel eerder en vaker dat dat gewoon geen zin heeft. Het heeft er niks mee te maken, en beter ga ik me er ook niet van voelen. Ik zie voeding nu ook als iets wat ik mag, en nodig heb om gezond te blijven. Fysiek en mentaal. Niet meer als een onnodige last of bijzaak. Een slecht iets, wat mijn gedachten vetroebeld. Een zwakte.

tumblr_m8788dUKAf1rz9n8do1_500

Dus toen ik eenmaal tegenover Suzanne zat en ze als eerste vroeg hoe het gegaan was, kon ik alleen maar zeggen: Goed! En dat was zeer gemeend. Ik voelde het ook echt zo. We bespraken mijn eetdagboek, en de aanpassingen die ik gemaakt had. Een jaar geleden was dit totaal niet mogelijk geweest. Bemoeienis met mijn eetpatroon. Minder sporten, meer eten. Ik heb, ook al gaat het in hele kleine stapjes, al hele grote vorderingen gemaakt!

proud_of_myself_by_edwmix-d2ymmn3

Om jullie niet langer in spanning te houden: Ik ben stabiel gebleven!! Natuurlijk was het het allermooiste geweest, de kers op de taart als mijn gewicht gestegen was. Maar aan de andere kant geeft mij dit ook weer meer rust. Het geeft aan dat je door al die aanpassingen niet ineens MEGA aankomt, zoals ik nog weleens na een diner van de snackbar of een flinke snoepaanval kan denken. Ik zie nu dat het gewoon kan en het ook mag! Ik mag weer! Ik leef weer! En het leven is mooi!

Eenjarigen-Monique-630

De nieuwe afspraak met Susanne is weer gewoon zo doorgaan en nog meer uitbreiden waar mogelijk. Natuurlijk stuurt ze me regelmatig lijstjes met mogelijkheden en heb ik tussendoor ook contact als ik het even niet meer weet. Heel fijn, deze extra steun en juiste adviezen. Ze kan me goed geruststellen, zonder bemoeiachtig of opdringerig over te komen.

Ik ben opgelucht, tevreden en weer zeer gemotiveerd!

Tot over vier weken.

10 gedachtes over “On a Diet: afspraak 4

  1. Galina zegt:

    Met al die dieetsites en alles constant gefocust op afvallen sta je eigenlijk niet stil bij het feit dat het andersom ook kan zijn. Ik had vroeger een vriendinnetje die voor de naarste dingen werd uitgemaakt omdat ze mager was. Ze moest toen op een boksersdieet om bij te komen en dat was verrekte zwaar! Dus petje af voor jou dat je zo hard je best doet en dat je zo gemotiveerd bent 🙂

  2. Ellen zegt:

    super !!! ook ik ben trots op jou 🙂 en door jouw vechtlust ben ik me bewust dat ik ook wat meer moet vechten maar dan andersom. Dat is vandaag en gisteren gelukt 🙂
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    🙂 🙂

  3. Jeetje, ik had wel gelezen dat je een eetprobleem had, maar dat het zo erg vroeger was, daar schrik ik van. Wees trots op jezelf! Je ziet er ook heel gezond uit en je gezicht heeft een gezonde glow. Voel je niet schuldig als je een snoepaanval hebt, dat heeft namelijk iedereen 😀

Geef een reactie

