Amsterdam!

Afgelopen zaterdag ben ik sinds tijden weer eens een hele dag in mijn favoriete stad geweest. Amsterdam! Elk jaar plan ik opnieuw een datum om hier een hele dag rond te kunnen zwerven. Restaurantjes, barretjes, terrasjes, winkels, leuke straten en mooie pleinen,  parken en gebouwen. Mensen kijken is in Amsterdam het aller aller leukst!! Ik kom hier zo graag… en OOOO had ik je al laten weten..ik hou van Amsterdam! 🙂

f0db3606b413b8d01ab5776e47bc48e5

Zoals altijd namen we de trein. We scoorden kaartjes bij het Kruidvat zodat we voor 15 euro op en neer konden en voor nog een kleine 5 euro een metrokaartje waar je de hele dag mee kan reizen. En helemaal leuk..mijn ouders gingen gezellig mee! Nu waren we eigenlijk van plan om de markt op het Waterloopein te bezoeken. Mijn moeder en ik helemaal wild van tweedehands spullen waren hier nog nooit geweest. We hadden het al over hoe we alle gescoorde schatten , zoals industriele kastjes, brocante tafeltjes en andere leuke meuk het handigst mee de trein in zouden krijgen..hahahah..Maar eenmaal aangekomen viel het ons toch een beetje tegen. Of beter gezegd, misschien waren onze verwachtingen gewoon te hoog of verkeerd. We hebben geen meubels gezien. Wel een hoop prulletjes en heel veel kleding, maar niet helemaal ons ding. Ook een tegenvaller: Het weer! Ik ben een hele grote koukleum, en met mijn fenomeen van Reynaud zag ik na 10 minten al zo blauw als een smurf! Wat een harde koude rot wind!! Maar allemaal zeer positief ingesteld, want he..we zijn wel in Amsterdam!! En het was droog..en het zonnetje scheen..werd het uiteindelijk een geweldig gezellige dag die ik nog lang met een hele grote glimlach op mijn gezicht zal herinneren!

Hierbij dus gewoon een leuk foto overzicht van onze dag in Amsterdam!

PicsArt_1425178032541

 

PicsArt_1425178162814

PicsArt_1425178297839

PicsArt_1425178331900

PicsArt_1425178369693

PicsArt_1425178481810

PicsArt_1425178531569

PicsArt_1425178606133

PicsArt_1425179311921

Ik moet hier toch eens heel rap een weekendje van maken, want een dag is veelste te kort!

Ik had mijn ouders en Bart gevraagd om foto’s te maken van deze dag. Ik weet zeker dat de bloggers onder ons gelijk weten wat ik bedoel, dat je soms niet kan stoppen met overal foto’s van te willen maken . Elk bordje, drankje, hapje, tentje, maar ik besef dan wel,  en vaak pas achteraf , dat ik minder van de dag zelf kan genieten. En om dat te voorkomen, die ene dag per jaar in mijn lievelingsstad heb ik het stokje even over gedragen ( al vond ik dat wel heel erg lastig!! )

Wat vinden jullie van Amsterdam? En hebben jullie nog leuke tips voor mijn volgende keer?

11 gedachtes over “Amsterdam!

  1. Leuk om te lezen! Grappig dat voor jou Amsterdam echt een speciale dag uit is. Ik woon 25 minuten met de trein van Amsterdam en mijn vriend woont er, dus ik ben er heel regelmatig te vinden. Maar het is inderdaad een heel leuke stad! Al word ik wel altijd gek van die hordes toeristen overal.

  2. Was een superdag !! 🙂 Wat saarenzo zegt kan ik me zo goed voorstellen. Normaal fietsen lukt volgens mij niet want dromerige toeristen die over de weg dwarrelen zijn supper irritant voor de mensen die daar wonen 🙂 Volgende keer de dure winkelstraatjes pakken ? of euh.. de ijhallen 🙂
    xxxxxxxxxxxx

  3. Ey meis, 🙂 , dag was himmel tof. De bruine kroegjes was voor mij toch wel een toppertje. Alles kan, alles mag en niks is vreemd. Ovrigens niet gek want de consumpties worden dik betaald. Heb een donkerbruin vermoeden dat het 1 van de duurste steden van NL is maar ondanks dat snap ik dat de stad ontzettend popie is bij toeristen want daar struikel je letterlijk over. Je suis A’dam(en Eva) xxxxx papa

  4. Amsterdam is geweldig mooi. Ik ben eral vaak geweest. Heb ook een weekendvrij kaart dus en museumkaart dus voor mij is het “gratis” om even te gaan. Echt tips heb ik niet, ik ga naar vrienden of naar het museum dus vrij stanndaard. O ja wel: huur een ov-fiets!! Heerrrlijk!!

Geef een reactie

