a little bite of my life in pictures februari # week 8 2015

Naast mijn 32 urige werk week als secretaresse projectmanagement bij een Internationaal bedrijf die oplossingen bied voor de maritieme en industriele elektrotechniek, heb ik nog ontelbaar veel andere interesses en hobby’s. Benieuwd wat ik allemaal meemaakte in de derde week van Februari??? Hierbij een klein kijkje in mijn leven!

Maandag

Begon heel goed! Ik sliep voor mijn doen uit! Jawel…07.00 uur was ik pas beneden. En ook fijn. Ik had een vrije dag van mijn werk en geen planning of Things to Do lijst !

Ik dook achter de computer met heel veel koffie en mijn ontbijt en maakte de weekplog van vorige week ‘ publiceerbaar’

PicsArt_1423987832735

Ineens besloot ik dat ik naar de kapper wou, dus zo gezegd zo gedaan. Tanden poetsen, aankleden en een klein kwartiertje later zat ik in de verf!

Zo fijn aan deze kapsalon. Ze werken zonder afspraak.

PicsArt_1423988136491

Wel dik twee uur later, want zolang zit ik altijd bij de kapper, stapte ik pas weer thuis binnen en werd ik ineens mega beroerd. Hoofdpijn, misselijk. Ik ben gaan douchen en mijn bed weer  ingedoken. 😦 Daar ging mijn heerlijke vrije dag! Wat kan een mens zich ineens beroerd voelen.

Pas aan het begin van de avond voelde ik me weer een beetje mens en na nog wat gehang, toch maar aan het eten begonnen. Knollen! Bart stapte ook net binnen, maar vertrok gelijk weer voor de boodschappen.

Samen aan de prak. Simpele maaltijd, maar erg lekker! Het avondeten smaakte gelukkig wel weer goed!

PicsArt_1423994578317

Ook liep ik vanaf afgelopen zondag met een zere teen. Dik, rood, kloppend. Waarschijnlijk een ontsteking. Huisarts gebeld. Advies: In koud nat verband wikkelen. Is het na 3 dagen nog niet over ,even terugbellen. Nou koud nat verband werd het niet, dus dan maar pijnstillers.

PicsArt_1423994404467

Na wat over en weer ge-app in de avond met mijn moeder, kwam mijn vader (de lieverd) nog even wat sterkers brengen. Nee, geen wijn, maar een sterkere medicatie, mocht de ibuprofen te weinig zijn.

PicsArt_1423997168162

En terwijl ik dus echt gewoon niks gedaan had die dag, echt helemaal uitgeput.Bankhangen, terwijl Bart mijn zere voet masseerde. Zo lief!

PicsArt_1423988294416

Dinsdag

Werken!! En trof ik dit aan in mijn kantoor!! Ik schrok, want nog niet zo lang geleden ben ik van kantoor verhuisd, wat echt heel goed bevalt, en was ik bang dat we weer van plaats gingen wisselen. Maar gelukkig..er is wel weer een nieuwe verhuizing aan de gang, maar wij mogen blijven zitten.

PicsArt_1424079469504

Ik nam een nieuw geurzakje mee en probeerde ik aan mijn dagelijkse vitamines te komen.

PicsArt_1424079858633

Het was een erg drukke werkdag. Ik was ook heel blij toen ik eindelijk bij mijn moeder en haar drie musketiers binnenstapte.

Trouwens groot respect voor dier fotografen!! Wat is dat een crime om deze drie een beetje normaal op de foto te krijgen! Mijn moeder had er in ieder geval de grootste lol om! Dit waren mijn beste shots! 🙂

PicsArt_1424080039943

 Bart had een avonddienst en dinsdag is bij ons ‘ broodje hamburger’  dag, waar ik altijd gigantisch naar uit kan kijken. Mijn moeder gelukkig ook, dus bakte ik ze lekker daar!

PicsArt_1424080241451

Och…..

PicsArt_1424080209328

Thuis!!! Douchen en bijkomen van de dag!

PicsArt_1424080339303

Woensdag

Mijn vrije dag! Toen ik deze foto maakte, was ik al ruim een uur wakker van de wekker die Bart gezet had. Hij ging een dag klussen met een oud collega en ik had ook nog genoeg te doen, dus helemaal niet erg!

PicsArt_1424157598197

En wat ga je dan als eerste doen? Inderdaad..alvast het avondeten klaarmaken! 🙂 Zuurkoolovenschotel! My Favorite!

PicsArt_1424157672707

En de altijd terugkerende vaat!

PicsArt_1424157720916

Honger gekregen, dus ontbijten met een simple, maar o zo smakelijke krentenbol.

PicsArt_1424159471287

Sopje klaarmaken en de keuken poetsen!

PicsArt_1424157770871

En de afzuigkap moest er ook aan geloven. Wat is dat toch een naar ding om goed schoon te krijgen. Bart keek me heel raar aan toen ik ooit zei dat misschien de hoge druk spuit een idee was. 🙂

PicsArt_1424157855933

En lekker sauzen!! Sauzen??…Mensen vinden dit vaak een rare uitdrukking, of weten niet wat ik bedoel als ik dat zeg.

Na een grondige uitleg is het dan:   ‘ OOO…de muren witten!’

Van huis uit meegekregen…de muren sauzen…:) Nu heb ik geen hele muren gedaan hoor. Alleen wat stukken bijgewerkt. Handig als je muren bijna allemaal wit zijn.

PicsArt_1424157933108

En toen de woonkamer ook nog maar!

PicsArt_1424158050743

En dan ook boven nog maar…

En eigenlijk gewoon heel het huis.

Maar zou jullie niet verder vervelen met foto’s van mijn schoonmaakwoede!

PicsArt_1424158260951

Ik veruilde mijn suede zwarte ‘ wintertas’ voor mijn voorjaars exemplaar.

PicsArt_1424158304997

En toen was ik er ineens helemaal klaar mee en ook nog steeds last van mijn teen. In de planning stond ook nog sporten. En dat MOET!! Maar ik was lichamelijk al helemaal op en had zo geen puf meer. Hoe moeilijk ik het dan ook vind, luister ik nu beter naar mijn lichaam. Het is ook niet echt normaal om van 06.00 uur tot 13.00 uur te poetsen en dan ook nog te gaan sporten, maar vind het dan heel moeilijk om het een keertje over te slaan. En helemaal als ik weet dat ik er waarschijnlijk zondag pas weer aan toe ga komen. Toch vond ik mezelf ineens heel wijs en besloot het NIET te doen. Ik ben gaan douchen en lekker even rustig met een boekje aan de tafel gaan lunchen. En dit smaakte zo goed!

PicsArt_1424158546764

Eindelijk mijn langverwachte bestelling op de mat! Wat hierin zit laat ik binnenkort zien in een aparte DIY op mijn blog. Zo leuk!!

Natuurlijk moest ik gelijk uittesten of het wel zo zou werken, zoals ik in mijn hoofd had!

PicsArt_1424245705431

En wat was het een prachtige dag! Dus ik pakte mijn nieuwe ‘ hobbyspullen’ en verhuisde naar de nu nog grauwe, grijze voortuin. Kan niet wachten tot ik hier weer op mijn schommelbank tussen de bloemen van de zon kan genieten!

PicsArt_1424158504088

Tegen het einde van de middag ben ik binnen verder gaan hobbyen. Bart was rond een uur of 17.00 uur thuis. We kletsen bij onder het genot van een rood wijntje en vielen daarna als barbaren aan op de  zuurkoolovenschotel.  Deze ovenschotel is echt de BOM! En natuurlijk deel ik het recept volgende week met jullie nog net voordat de zomertijd straks ingaat. Al eet ik gewoon heel het jaar door zuurkool hoor. Welleens een zuurkool tosti gegeten?? Hmmmm…

PicsArt_1424164786060

Versleten dook ik in mijn Pink pyjama’s op de bank met een VT wonen. En kropen we daarna allebei super vroeg onder de wol.

PicsArt_1424165097032

Donderdag

Another day @ the office.

 PicsArt_1424245891028

En mijn laarsjes aan, die ikzelf helemaal geweldig vind, en ooit voor 3 euro in een tweedhands kleding/ schoenen zaakje scoorde!

kringloopgelukje

kringloopgelukje

Tussendoor een bezoekje aan de tandarts. Ik stoorde me al een tijdje aan een bruin plekje tussen mijn twee voorste ondertanden. Volgens de tandarts een beetje aanslag. Na 2 minuten stond ik weer  ‘ aanslag’ vrij buiten.

PicsArt_1424246107524

Nog een paar uur gewerkt en weer snel door naar huis. Bart zijn middelste broer Leo zou bij ons komen eten, en aangezien hij altijd zegt dat hij nergens zo lekker eet dan bij ons, lag de prestatiedruk erg hoog! 🙂

PicsArt_1424246429872

Op het menu: Pita broodjes met kip/ gehakt shoarma, wokgroente, salade en zelfgemaate tzatziki. Leo moet aanstaande maandag (DUS VANDAAG) geopereerd worden aan maar liefst drie hernia’.s  Een lekkere maaltijd had hij dus wel verdient!

PicsArt_1424255455142

‘ s Avonds kon ik niet wachten om verder te gaan mijn mijn nieuwe hobby project’ en vond ik het heel moeilijk om niet alvast een sneak preview voor jullie te plaatsen, maar nee…jammer voor jullie, maar ik hield mezelf in!

Vrijdag

Bart vraagt regelmatig of ik een weekend weg blijf als ik naar mij werk ga. 🙂

PicsArt_1424336397426

PicsArt_1424336554252

Ik had toen ik opstond al trek in een tosti, dus besloot het tosti ijzer gewoon mee te nemen.  Zo lekker!

PicsArt_1424336780303

En ergens tussendoor ook nog langs de huisarts voor mijn zere teen.

PicsArt_1424343586307

Waarschijnlijk ontstoken, dus een receptje mee voor antibiotica.

Het was echt  een giga drukke hectische dag met nog veel last minute werk. Toen ik thuis kwam schonk ik eerst een koud biertje in. WEEKEND!!!

 Ik heb heel lang in de horeca gewerkt, maar nu zal ik nergens meer aangenomen worden denk ik …hahahahah

PicsArt_1424342751911

Bart was nog even langs een vriend, boodschapjes en mijn medicijnen  ophalen. Ik begon op mijn gemak met het eten.

Rijst, met sajoer boontjes, babi pangang saus en tilapia vis pakketjes uit de oven.

Dat stokbrood werd ons voorafje.

PicsArt_1424342941616

Altijd zo gezellig. Wijntje, hapje..kletsen! Volgende week kunnen jullie lezen hoe je dit heerlijke broodje uit de oven zelf kan maken.

PicsArt_1424343294896

Eetsmakelijk!

PicsArt_1424343377048

Samen filmpje kijken en genieten van mijn voetmassage! 🙂

PicsArt_1424344980406

Zaterdag

Koffie, ontbijten, en heel veel soppen! Alweer? ja alweer. Maar zou jullie niet weer bombarderen met allemaal foto’s van mijn schoonmaakwoede!  Ik wou alleen even mijn uber hippe vaatdoekjes laten zien van de Hema! 🙂 Soppen in stijl!!!

PicsArt_1424419513230

PicsArt_1424419341508

Bart ging sporten en kwam terug met een andere auto! Hij vond dat de auto ineens wel erg veel herrie maakte,dus even langs de garage. Hij moest de auto ook gelijk laten staan. Nieuwe remschijven, dus een leenauto! Wel weer even wennen, van automaat naar schakelauto. 🙂

PicsArt_1424419833233

‘s Middags lekker lunchen met de restjes van vrijdagavond. Dan is het vaak nog net iets lekkerder!

PicsArt_1424419743093In onze leenauto samen op pad, wat ik vooral weer erg hard werken vond, al dat schakelen.

 Dus eerst een welverdiende cappuccino.

PicsArt_1424467110055

Bart zette ik af op zijn werk. Avonddienst. Ik reed door naar mijn ouders.

PicsArt_1424420087197

Ik vind het altijd  leuk om te zien als mijn moeder weer creatief bezig is geweest met haar inrichting. Ik  vind haar zelfgehaakte sprei nog steeds prachtig! En zo leuk deze lijstjes!

PicsArt_1424421271506

Stapel woontijschriften op tafel, koffieleuten, kletsen en hobbyen.

En hierbij dan toch een kleine preview van mijn nieuwe verslaving!

PicsArt_1424420384069

‘ s Middags kwamen ook mijn broer Roy en vriendin Leandra even bijkletsen, en bleven onverwachts ook eten. Altijd erg fijn zo met allen!

PicsArt_1424466633560

Weer thuis, douchen, pyama aan en genieten van ‘ Ik vertrek’. Wat helemaal mijn aflevering was! Een stel uit Nederland begon een Bed and Breakfast in het plaatjsje Frigiliana, Andalusie,Spanje. En zoals de meesten van jullie al weten is dat ook mijn grote droom. Wonen in Andalusie!!

Wat was het een geweldige aflevering! IK WIL OOK!!

PicsArt_1424466774415

Zondag

Erg leuk hoor dat ‘ Ik vertrek’ , maar daardoor geen oog dicht gedaan. Ik ben heel nacht aan het werk geweest in een Bed and Breakfast in Spanje. Uit narigheid ben ik om 05.00 uur maar naar beneden gegaan en koffie gaan zetten. Mijn hoofd tolde van de plannen, waardoor ik gewoon de slap niet kon vatten. Pfff…

PicsArt_1424496469032

Goed ontbijten met kwark, appelstroop en rozijnen, beetje rommelen achter de computer en het boodschappenlijstje voor Bart alvast schrijven, die op maandag altijd alles gaat halen.

PicsArt_1424498392685

PicsArt_1424496621314

Bart vertrok rond 09.00 uur naar zijn werk en ik kon niet wachten om weer even lekker te knallen op de fiets!

PicsArt_1424497042575

En ik ondanks de slechte nacht, had ik ontzettend veel energie.

SAUZEN!! 🙂

Ik stoorde me al een tijdje aan deze muur in de woonkamer. De kleur vind ik geweldig, maar er zaten allemaal vieze plekken en verkleuringen op. En elke keer denk ik, dat doe ik wel even, maar vaak is het toch iets meer werk dan ik me had voorgesteld. 🙂  Ten eerste kwam er een stofzooi achter de kast vandaan die natuurlijk eerst grondig weggesopt moest worden. (Ja, ook bij mij ligt er stof achter de kast !!) en  moest ik met een klein kwastje langs al die sierrandjes en de deurpost, en heb je daarna alle verfspullen en zooi daarvan ook weer schoon te maken. 3 uur later was de muur helemaal opnieuw gesausd, was de boel weer schoon, stofvrij en glad. Mijn excuus, de na-foto volgt nog… in alle drukte helemaal vergeten, maar het resultaat mag er zeker zijn! Ben er zo blij mee!!

PicsArt_1424496722389

 Lang en uitgebreid douchen en heerlijk lunchen!

PicsArt_1424420177550Hierna had ik helemaal niet meer zoveel energie en voelde ik ineens erg goed dat ik slaap tekort was gekomen die nacht. Ik dook even terug mijn bed in en deed de rest van de dag ook niet echt veel meer.

PicsArt_1424496901689

En mijn lieverd weer thuis! Bart is altijd erg blij op zondag!! PASTA!!!!

PicsArt_1424509917219

En samen lekker lui tv kijken

PicsArt_1424513376601

Het was weer een drukke, maar gezellige week met vooral een heerlijk weekend! Hoe was jullie week? Ik lees altijd met groot plezier jullie reacties!

 

8 gedachtes over “a little bite of my life in pictures februari # week 8 2015

  1. en .. hoe is het nu met de teen ?
    natuurlijk ook hier: van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🙂
    ga natuurlijk je wortel humus of hummus opeten wat ik heb geproefd vond ik lekker !! dikke kus xxxx

  2. Geef even een seintje als je “ik vertrek ga spelen” want ik wil mee, vitamientjes tanken. Hopelijk past je teen weer in een bappie. leuk blog overigens. dikke zurbert xxxx papa

Geef een reactie

