Home made: De lekkerste bieten Hummus ooit !

OOOO…dit is zo mega lekker, dat ik tijdens het maken van dit bericht gelijk weer trek krijg. Jammergenoeg is de portie die ik vorige week maakte al lang opperderpop en zal ik toch weer zelf aan de slag moeten in de keuken voor een nieuwe voorraad. Maar helemaal niet vervelend! Deze hummus is naast dat die gewoon super lekker is, ook nog eens zo klaar!

Oke, ik heb geen verse bieten gebruikt, waardoor de kleur niet zo prachtig zou zijn geworden, als ik dit waarschijnlijk wel had gedaan. Maar ik heb zo’n vreselijke hekel aan verse bieten klaarmaken en dit is net zo vers, veel eerder klaar…en als je het eenmaal geproefd heb, kijkt niemand hier toch meer naar?

PicsArt_1424159040766

Beloofd is beloofd.

Ookal wilde ik het eigenlijk geheim houden, hierbij dan toch het recept voor ‘ De lekkerste bieten hummus ooit ! ‘

Boodschappenlijstje

pot gesneden bieten met ui  a 340 gram

blik gestoomde kikkerwten a 310 gram

3 grote tenen knoflook ( of meer)

een kwart appel met schil

2 grote eetlepels Tahin

1 theelepel komijnpoeder

peper en zout

En dan nu het geheim achter de smaakmaker van deze hummus:

3 eetlepels zuur van een potje atjar tjampoer.

een eetlepel olijfolie.

Stap 1 en 2. Snij de knoflook fijn en de de appel in stukjes. Doe dit samen met alle andere ingredienten in een kom en pureer dit met een staafmixer tot een gladde stevige massa.

PicsArt_1424158647491

Druppel er voor het serveren een goede olijfolie overheen en maak af met wat verse peterselie.

PicsArt_1424158982790

Het lekkerste vind ik dit met vers afgebakken ciabatta brood, maar eigenlijk is het gewoon lekker met alles! 🙂

PicsArt_1424158869713

Genietse !!

Hebben jullie wel eens zelf hummus gemaakt? En wat vinden jullie van mijn variatie? Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!

12 gedachtes over “Home made: De lekkerste bieten Hummus ooit !

    • Hey Kim…misschien wel Rode bieten hummus? En er zijn heel veel mogelijkheden met hummus hoor, bijvoorbeeld wortel, spinazie…eigenlijk alles wat jij wel lekker vind mixen met de rest!! JA, dat brood is ook giga lekker. Trouwens mijn lievelingsbrood, ciabatta!

      • Oja dat lus ik wel allemaal! Klinkt goed 😀 Het valt me op dat ik het op jouw blog vooral heb over dingen die ik niet lus hahaha

Geef een reactie

