Home made: Hartige taart met zoete aardappel , spinazie en geitenkaas

Ik neem elke dag wel een kijkje op het Blog van Brenda. http://www.brendakookt.nl

Ik vind haar recepten altijd erg leuk en vernieuwend. Ook zijn ze  niet al te ingewikkeld en slagen ze bij mij dus bijna altijd!

Deze keer was ik erg nieuwsgierig naar haar recept voor hartige taart met zoete aardappel.

Ik hou eigenlijk helemaal niet van bladerdeeg, en had hier dus nog nooit mee gewerkt. Maar de ingredienten, foto’s en nieuwsgierigheid werden me teveel.

Ik moest en ik zal dit recept maken! Wel zijn wij nogal van de kruiden, dus mijn taart is wat spicier.

PicsArt_1422526583884

Benieuwd naar het recept en mijn variatie van deze hartige taart?

Boodschappenlijstje voor 2 a 3 personen

1 grote zoete aardappel (of twee kleinere)

4 plakjes hartig taartdeeg (ontdooid)

10 blokjes diepvries spinazie

3 eieren

1 grote eetlepel bloem

3 eetlepels verkruimelde geitenkaas

peper, zeezout,

1 eetlepel italiaanse kruien

1 eetlepel tijm

1 eetlepel curry poeder

1 grote ui

1 bakje gare kipreepjes

zongedroogde tomaatjes op oliebasis

1 eetlepel gemixte pompoenpitten

olijfolie om in te vetten en te bakken

 

Stap 1. Verwarm de oven voor op 200ºC en vet de bakvorm goed in.

Stap 2. Bekleed de vorm met deeg, druk de plakjes goed aan elkaar. Bak het deeg 20 minuten voor in de oven.

PicsArt_1422526513542

Stap 3. Snij de zoete aardappel(s) in plakjes en kook ze 15 minuten voor.

Stap 4. Verwarm de spinazie in een pan zodat het ontdooid.

Stap 5. Klop de eieren en meng hierdoor de bloem. Breng op smaak met peper,zout, italiaanse kruiden, tijm en currypoeder

Stap 6. Snij de ui in halve ringen en fruit deze even kort aan in een koekenpan met een beetje olie, samen met de  kipreepjes en zongedroogde tomaatjes.

Stap 7. Giet het eimengsel in de vorm en verdeel hierover de spinazie, gevolgd door de ui, kip en tomaatjes en de helft van de verkruimelde geitenkaas.

Stap 8. Beleg de taart nu met de plakjes zoete aardappel en bestrooi met de rest van de geitenkaas en de pompoenpitten.

Bak de hartige taart in 30 minuten op 200ºC in het midden van de oven af.

TADAAAAA !!!

PicsArt_1422526715455

Serveer met een lekkere salade!

PicsArt_1422526627685

Eetsmakelijk!!

Een gedachte over “Home made: Hartige taart met zoete aardappel , spinazie en geitenkaas

Geef een reactie

