Kringloopgeluk: Rohe jaren 50/60 stoel

Al een tijdje was ik op zoek naar een leuke stoel voor in de woonkamer. Niet zozeer om echt in te zitten, want ik hang/ zit / lig veel liever op onze bank. Maar ik vind het gewoon iets gezelligs hebben. Een stoel in een hoek van de woonkamer. Natuurlijk gestyled met een hip kussen of woonkleed. Ook is het handig een stoel erbij te hebben voor de periodes dat we weer regelmatig lekker buiten zitten. We komen altijd net wat zitplek tekort, en verhuisden er al snel, tot mijn ergenis, eetkamer stoelen naar buiten.

Om jullie een idee te geven waar ik naar op zoek was!

0726 housedoctor-lounge-stoel-kawa-metaal-rattan-zwart w2_1006Id0981

De stoel moest aan nog aardig wat eisen voldoen!!

Leuk voor binnen als zowel buiten. Dus niet te zwaar, zodat ik de stoel ook makkelijk kan verhuizen. Het liefst niet van stof en oke…ook nog wel comfortabel zitten. 🙂 Looks is ook niet alles. Natuurlijk had ik al regelmatig leuke gespot, maar mijn budget voor dit stoeltje was toch zeker niet meer dan 50 euro. En aangezien ik erachter ben gekomen dat ik een nogal dure smaak heb, jammergenoeg, was dit dus elke keer de bottleneck!!..Maar……mijn geduld werd beloond…:) Want…

Zie hier mijn gescoorde, fantastisch leuke , echte rohe stoel!!

PicsArt_378710827239

Het verhaal hierachter vind ik eigenlijk nog leuker dan de stoel zelf!! Want dat deze stoel nu in onze woonkamer staat is zelfs voor mij nog amper te geloven. 🙂

Ga er maar eens goed voor zitten!!

Op een doordeweekse middag haalde Bart mij op uit mijn werk. Om eerst even te ontspannen, opperde ik het idee om even een kringloop een bezoekje te brengen.

Na zeer uitgebreid speuren, sta ik teleurgesteld weer buiten.  HELEMAAL NIKS!  Maar daar, links,  van een zeer grote container, stond hij dan eindelijk: MIJN STOEL!

Ik stier eropaf en concludeer dat het stoeltje nog puntgaaf is ook. Deze moet ik hebben! Ook zie ik dan pas, dat er twee mannen in de container zelf staan, een beetje ‘vaag’ kijkend naar mij.

 Ik probeer rustig te praten, want degenen die mij een beetje goed kennen, weten dat mijn adrenaline op zo’n moment zijn hoogtepunt heeft bereikt, ‘ En vraag; ‘Mag ik dit stoeltje kopen? en zoja…wat kost het???’

Antwoord; ‘ Geen idee, dit gaat allemaal op een schip naar Costa Rica!!!

Costa Rica???? Hebben ze daar geen kringloop?

Bart, inmiddels ook gearriveerd, ziet weer mijn zeer teleurgestelde gezicht en vraagt ook; ‘ Maar kunnen wij het dan niet overkopen?’

De man haalt nonchalant zijn schouders op en zegt; ‘ Van mij mag het, maar je moet even toestemming vragen aan De Baas, en wijst tegelijk naar een man in een blauw overal verderop.

Hijgend van het rennen en na bijna op mijn knieen te hebben gesmeekt,met mijn zieligste pruilende trillip gezicht aan: ‘ De Baas’ ….bleef het antwoord keihard; NEE!!

Eenmaal weer naast Bart in de auto, klaar om met lege handen terug naar huis te keren, kijk ik Bart nog een laatste keer heel wanhopig aan.

Hij pakt 5 euro uit zijn portemonnee en slaakt een hele diepe zucht. Zeer resoluut stapt hij  uit de auto en laat mij verontwaardigd alleen achter. Buiten zie ik hem een zeer kort gesprek voeren met de man bij de container, waarna ze samen, inclusief MIJN stoel, terug de kringloop in verdwijnen.

Na een zeer lange, zenuwslopende 3 minuten, zie ik Bart rennend en struikelend met de stoel naar buiten komen.

MIJN HELD!!

Maar het allermooiste….het gezicht van De Baas, nu net zo verbaasd en zielig als ik een paar minuten daarvoor, als hij ons met de beruchte stoel achterin de auto,voorbij ziet rijden!!

6 gedachtes over “Kringloopgeluk: Rohe jaren 50/60 stoel

Geef een reactie

