Home-made Tomaten maaltijdsoep

Een tijdje terug kocht ik dan eindelijk mijn eerste apparaat voor in de keuken.

Of beter gezegd, keukenhulpje.

Voor de rest ben ik niet in het bezit van luxe snij, hak,klop en prak apparaten.

1. Ik heb hier gewoon geen opbergruimte voor.

2. Ik vind het altijd een drama om deze na gebruik weer schoon te maken.

Toch moest ik er nu echt aan geloven, want om deze soep te maken kan je niet zonder.

Ik heb het hier over de welbekende: staafmixer.

En de aanschaf is het dubbel en dwars waard, want wat is deze soep lekker!

Als je ook de trotse bezitter bent van een staafmixer heb je deze lekkere maaltijdsoep binnen no time op tafel!

PicsArt_1405240078131

Boodschappenlijstje voor 4 tot 6 kommen soep

1 pot wortels

1 blik kikkererwten

2 blikken tomaten blokjes

1 ui

3 tenen knoflook

1 grote eetlepel komijnzaad

witte peper

zout

1 groente bouillonblokje

scheutje olijfolie

Stap 1. Snij de ui en knoflook in kleine stukjes en fruit in een scheutje olijfolie even aan in de pan.

Doe dit op een zacht vuur, want de knoflook mag niet bruin worden.

PicsArt_1405240123662

Stap 2. Voeg nu de tomatenblokjes, kikkererwten, wortels, komijnzaad, 200 ml water en bouillonblokje toe en laat dit even koken.

Zorg er in ieder geval voor dat het bouillonblokje goed opgelost is.

PicsArt_1405240914409

Stap 3. Pureer nu alles met de staafmixer, tot een goed gebonden tomatensoep en laat nog even door koken.

Proef de soep en voeg naar smaak peper en zout toe.

PicsArt_1405240898086

Vind je de soep te dik, voeg dan wat water toe.

Eetsmakelijk!

PicsArt_1405240013379

Smaak tip: Voeg bij het opdienen nog een toefje zure room  en peterselie toe.

Lekker met nog warm versafgebakken brood!

Wat vinden jullie van dit recept? En welke soep is jullie favoriet?

Ik ben weer heel benieuwd naar jullie reacties!

12 gedachtes over “Home-made Tomaten maaltijdsoep

  1. Dat ziet er lekker uit! Al gebruik ik liever vooral verse ingrediënten dan alles uit blik. Ik heb zelf een heel uitgebreide keukenmachine, omdat ik vaak kook en bak en dan heb je hem al snel nodig. Maar het is inderdaad zo’n gedoe om hem schoon te maken.

  2. Helemaal waar. Vers waarschijnlijk veel lekkerder!! Maar is voor degenen die snel een soep willen. Eerst wortels raspen, snijden, koken en tomaten ontvellen etc..duurt allemaal weer langer. 🙂

Geef een reactie

