Home made: Ovengeroosterde knoflook tomaatjes

Tomaten! Ik ben er echt gek op! Ze zijn hier in huis niet aan te slepen. Zo een paar schijfjes op mijn broodje, door de pasta saus, salade, tussen mijn tosti, zo uit het vuistje met een beetje peper en zout! Zongedroogd…en nu dan: Ovengeroosterd!

Een heerlijk hapje voor bij…nou ja…bijna overal bij! Heel makkelijk en echt mega lekker!

Ook zo gek op tomaten? Lees hieronder hoe je in een handomdraai deze lekkere tomaatjes zelf maakt!

PicsArt_1404556860571

Boodschappenlijstje: 

-Snoeptomaatjes

– Kruiden olijfolie

– tenen knoflook

-Italiaanse kruiden

PicsArt_1404556438741

Ik zet er geen hoeveelheden bij omdat het zelf een beetje uitvogelen is wat jij lekker vind.

Ik had vrij veel tomaatjes en ben gek op knoflook. Dus ik gebruikte wel 5 teentjes.

Hoeft het niet zo overheersend, dan gebruik je wat minder en bijvoorbeeld gewone olijfolie.

Stap 1. Verwam de oven voor op 140 graden

Stap 2.  Halveer de tomaatjes en leg ze in een ovenvaste schaal of bakplaat.

Stap 3. Hak de knoflook zeer fijn.

Stap 4.  Meng in een kommetje de kruiden, knoflook en flink wat olie.

PicsArt_1404556529179

Stap 5. Giet dit over de gehalveerde tomaatjes en hussel dit goed door elkaar met je handen.

Zorg dat de tomaatjes met de snijkant naar boven liggen.

PicsArt_1404556625813

Stap 6. Zet de schaal/ plaat in het midden van de voorverwarmde oven en laat zeker 1,5 a 2 uur roosteren.

Neem af en toe wel een kijkje hoe droog ze zijn. Wil je ze vrij droog hou dan zeker 2 uur aan.

Stap 7. Laat de tomaatjes volledig afkoelen en schep ze in een schone pot.

En als je het kan weerstaan ze niet allemaal gelijk op te eten..:)

Vul aan met olijfolie en bewaar in de koelkast.

PicsArt_1404558504195

Of als cadeautje!

PicsArt_1404557396439

Eet jij ook zo graag tomaten en wat vind jij van dit recept?

Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!

8 gedachtes over “Home made: Ovengeroosterde knoflook tomaatjes

  1. Ooee dat ziet er weer erg lekker uit! Tomaten zijn zo lekker! Ik eet ze als lunch graag met een beetje suiker, maar de meeste mensen vinden dat een erg vreemde combinatie, haha.

Geef een reactie

