a little bite of my life in pictures

Het woord ‘ Geluk ‘ wordt in de ‘ Dikke van Dale’ omschreven als : gunstige loop van omstandigheden, aangenaam gevoel van iemand die zich verheugt.

En op Wikipedia: Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden.

 Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid.Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet.

Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving.

Ik kan me hier goed in vinden. Geld, spullen…niets van dit wordt hier in vermeld.

Voor mij heeft dit ook niks met geluk te maken. Niet dat ik niet een gelukkig gevoel krijg bij een leuke nieuwe aankoop, of een mooie geldprijs.

Maar echt ‘ gelukkig’ ben ik als ik een tevreden gevoel heb met mijn huidige leefomstandigheden.

En hoeveel spullen en geld je dan ook mag hebben, als je zelf ‘ ongelukkig’ bent zal dit misschien heel kort, of helemaal niks bijdragen aan een ‘ gelukkiger’ gevoel.

Ook denk ik dat je alleen jezelf gelukkig kan maken. Een ander kan daar zeer zeker een positivieve invloed op hebben.

Maar ben het dus ook eens met onderstaande:

PicsArt_1404319848217

Ik start dit berichtje op deze manier, omdat ik alles behalve ‘ gelukkig’ wakker werd.

Ik was zeer onrustig en de eetstoornis was zeer sterk aanwezig. Ik heb dus alle zeilen bij moeten zetten om dit niet mijn hele dag te laten verpesten.

Ik wil, kan, mag en MOET dat mezelf niet meer aandoen!

Dus hup, een grote figuurlijke shop onder mijn kont, bovenstaand ‘motto’ in mijn hoofd en heel veel koffie !

PicsArt_1404305229222

Wassen! Heel veel! Ik verschoonde mijn bed, en alle kussenhoesjes, plaidjes, dekentjes..HEERLIJK!

PicsArt_1404305668792

En de rest van het huishouden. Soppen, vaatjes…en hoe vinden jullie mijn nieuwe stofzuiger?

Zelfs stofzuigen doen we nu in style! 🙂

Mijn oude begaf het van de week, en stuurde Bart op pad voor een nieuwe. Ik vind hem echt gaaf!

PicsArt_1404305835754

Tijd voor ontbijt. Crackers. 1 met boter en  honing en 1 met pindakaas. Zo lekker!

PicsArt_1404304858865

Omdat de ‘ weermensen’  een prima dag hadden voorspeld , veel zon en droog, ons  balkon onderhanden nemen.

Vogelpoep verwijderen, vegen en alles even afdoen. En de slinger die mijn moeder gemaakt heeft ophangen.

Daar werd ik gelijk vrolijk van. Ik ben er zo blij mee! Thanx Mam!

PicsArt_1404239070689

Gelijk maar even koffie in het zonnetje!

PicsArt_1404239321920

Erg mutserig, maar dan kan ik echt helemaal tevreden op mijn balkon zitten. 🙂

PicsArt_1404240152619

Vitamines aanvullen met wat stukjes watermeloen. Trouwens weer een nieuwe verslaving. Als ik niet oplet eet ik bijna elke dag een halve weg!

PicsArt_1404318574818

En he he..eindelijk! Twee maanden geleden besteld bij de Otto. Maar geduld is een schone zaak. Ik kreeg een excuusbrief, korting en de bikini zit als gegoten.

Helemaal weg van het bloemen printje!

PicsArt_1404306156126

Huis en buitenboel weer schoon. Toen was ik aan de beurt! Scrubben, wassen, scheren…

PicsArt_1404306344388

En aankleden. Ik had eerst het korte bloemetjes topje aan, die ik vorige week bij de kringloop scoorde. Hoe leuk!

Maar toen ik ineens zag dat het ook af en toe aardig bewolkt was, switchte ik van top.

PicsArt_1404306550415

En even goed lunchen voor dat ik op pad ging. SMULLEN!!

PicsArt_1404306110713

Bart was trouwens ook vrij tot ongeveer 15.00 uur. Avonddienst. Ook hij had het druk met allerlei klusjes die hij nog graag voor onze vakantie wou regelen.

Nieuw rijbewijs, schuur opruimen, muziek downloaden voor onderweg, route en campings uitstippelen..

Toen hij weg was om ‘ rotzooi’ van uit de schuur naar het oud vuil te brengen en ik opweg was naar de schuur voor mijn fiets zag ik dat hij heel schattig ook even ‘ creatief ‘  was geweest!

hahhahah… een gepimpte schuurdeur! En alles weer geordend!

PicsArt_1404306754458

Even niet sporten, maar gewoon lekker alle boodschapjes op de fiets! Hoofd leeg maken en genieten van onze Hollandse Flora en Fauna en het zonnetje.

Grappig: Onderweg kwam er een man op een scooter naast me rijden en zei: ‘ Ik wil heel graag even tegen je zeggen dat ik je een heel leuk meisje vind, met een geweldig leuk hoedje.’  ‘Zo..dat wou ik even zeggen.’

Nou, wat een compliment! Zo leuk als mensen zo spontaan zijn! ‘ Geluksmomentje’

PicsArt_1404306991700

Ik wou vers groente en fruit, wegwerpwashandjes, voor ’s avonds een film huren en MOEST echt een nieuwe BH erbij.

Genoeg te doen dus. Maar natuurlijk ook regelmatig een pauze! “)

PicsArt_1404318260198

En geslaagd? Natuurlijk!!!

PicsArt_1404318348681

We kunnen weer een paar dagen vooruit!

PicsArt_1404306059311

En vond ik van Bart, die inmiddels was gaan werken, dit lieve briefje!   Weer iets vrolijker!

PicsArt_1404318474769

Het was nog heerlijk weertje, dus buiten lekker verder met mijn schilderij.

PicsArt_1404317711053

En het nieuw gekochte klosje gelijk zijn plekje gegeven.

Omwikkeld met Bart zijn metseldraad! 🙂

PicsArt_1404317489644

Ik had bij de Chinees een soep gehaald, maar wijzigde mijn plannen. Ineens zo’n trek in tagiatelle met roomsaus!

Zo gezegd, zo gedaan!

PicsArt_1404319170417

En he he..bijkomen met een zwijmelfilm en een magnum!

Intens GELUKKIG!! 🙂

PicsArt_1404325444364

Wat vonden jullie van mijn dag? En wat maakt jou gelukkig? Ik ben weer benieuwd naar jullie reacties!

12 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. Bedankt voor die letterlijke schop onder de kont … had ik ook even heel erg nodig.
    Ik word vaak heel chagrijnig wakker, ben dan boos omdat ik dat ben, en probeer er dan weer vanaf te geraken. En het zijn dan inderdaad niet de materialistische zaken die het weer goed maken maar het zonnetje, of een zonnig snoetje dat op mijn schoot kruipt om haar fles te drinken, of mijn grote dochter die niet thuis heeft geslapen en net belde om te zeggen dat ze me graag ziet … 🙂 Fijn dat je weer gelukkig werd door al wat je gedaan hebt.
    Dat briefje van Bart is zowiezo een kers op de taart dat je zeker elke dag in het zicht moet hangen hoor! Mooie foto’s van jou trouwens! Fijn blogbericht!

  2. ellen zegt:

    Correctie… MIJN schilderij 😉 ieder gevecht is zinvol meis ik ben trots op jou !!! Las net ook het super lieve bericht van Trui ;-). Xxx

  3. Leandra zegt:

    Mooi stukje weer Kelly! Kijk er elke donderdagochtend weer naar uit! Helemaal met je eens, je hebt je eigen geluk in handen.. Kost wel wat harde levenslessen om dat te realiseren soms.. Super gave bikini trouwens! Tot snel xxx

  4. Wat een leuk artikeltje! Je bloementopje vind ik erg mooi en wat onwijs leuk dat die man naast je kwam rijden om je dat gewoon spontaan te vertellen! Ik ben trouwens erg benieuwd geworden naar die film Before sunset, straks meteen eventjes meer over opzoeken.

  5. stofjesenzoetjes zegt:

    Wow, een heel leuk artikel van begin tot eind! Ik vind het bewonderenswaardig dat je jezelf een shop onder je kont kan geven, heel veel mensen zouden dagen in bed liggen. Ik ga weer niet stoefen over je kleding :-))), die balkonslinger van je mama daarentegen, super leuk. En die Bart van jou, die scoort behoorlijk wat punten :-)). Wat mij gelukkig maakt, als mijn lief en ik door de stad wandelen, zomaar nergens heen en mijn kleine familie samen aan 1 tafel. Na het verlies van mijn dochtertje 8 jaar geleden en mijn mama in februari ll. zijn dit momenten van puur geluk!

    • Dankje wel voor de compimenten! En wat is stoefen? hihihi..grappig woord. Nog nooit van gehoord. Dat zijn ook mooie dingen die je opnoemt! Ik kan daar ook gelukkig van worden! En wat een heftig stukje! Echt heel erg! Ik wens je hierbij heel veel sterkte en ook heel veel gelukkige momenten om dit allemaal een plaatsje te kunnen geven!!

      • stofjesenzoetjes zegt:

        Stoefen betekend complimentjes geven, ik vergeet altijd dat sommige woorden niet overeenkomen hahahaha

  6. Oeh herkenbaar… dat wakker worden met van die foute gedachten! Bewonderenswaardig hoe jij dat hebt weten om te draaien. Dat is een gave, weet je dat? En inderdaad, zo’n man die dan ‘en passant’ tegen je zegt dat je een leukerd bent: da’s toch geweldig?
    Ik ben met je eens dat geld en materie op zich niet gelukkig maken, maar ze helpen wel mee aan een totaalplaatje. Aan de andere kant, als je je geluksmomentjes niet uit de kleine dingen kunt halen, dan ben je pas echt arm. Jij kunt dat en daarom lees ik ook zo graag je blog.

    Zelf geniet ik het meest van de spontane dingen in de natuur. Van de week was ik ineens erg verdrietig, maar er verscheen een glimlach op mijn gezicht toen ik een stel zwanen met van die pluizerige jonkies langs een slootkant zag zitten. Voor een ander niks bijzonders, maar het raakte me… en dat is ook geluk.

    X

Geef een reactie

