Zo handig is nagellak!

Zo handig is nagellak!

Deze tips las ik een tijdje terug in de Flair.

De tip om te voorkomen dat een ladder in je panty verder loopt door deze even aan te stippen met blanke nagellak kon ik al wel,

maar de andere tips zijn ook super handig en waren voor mij nog onbekend.

Nagellak zorgt dus niet alleen voor een mooi kleurtje op je nagels, maar is gewoon handig om altijd bij je te hebben om onderstaande ongemakken snel te verhelpen!

En zoals je ziet heb ik nog wel een voorraadje staan! 🙂

PicsArt_1403550735737

 1. Labels voor je kruidentuintje

Heb je van die leuke labels/ bordjes in je kruiden/ moestuintje?

Om ervoor te zorgen dat de geschreven tekst op het label niet uitloopt door de regen, lak je er wat transparante nagellak overheen.

2. Enveloppen dichtmaken

Inderdaad zo smerig die smaak na het dichtlikken hiervan. Nagellak is je redder in nood!

3. Naald en draad

Frustrerend als je snel even een gaatje in je kleding moet dichten en de draad wil maar niet door het oogje van de naald?

Dip de draad even in de nagellak, laat drogen en je kunt zo weer verder.

4. Aanslag sieraden

Herkenbaar? Groene aanslag van ringen op je vingers ? Voorkom dit door de ringen aan de binnenkant te voorzien van een laagje transparante nagellak.

5. Schroeven

Deze zet je muurvast door ze eerst even goed in te smeren met nagellak.

6. Sleutelbos

Heb je ook zo’n enorme bos met sleutels en altijd op zoek naar de juiste? Geef ze allemaal een kleurtje met nagellak.

7. Lucifers

Voor de echte kampeerders onder ons 🙂 is deze tip wellicht overbodig. Om je lucifers tegen de regen te beschermen dip je ze even in de nagellak.

8. Veters

Voorkom dat je veters in de knoop raken door ze in te smeren met nagellak

PicsArt_14012848235519. Creatief met nagellak

Ik gebruik nagellak regelmatig voor creatieve doeleinden. Potjes, bordjes, en zelfs in mijn schilderijen vind je nagellak terug.

Geeft een heel mooi effect!

Heb jij nog de ontbrekende 10e tip? En heb jij welleens gebruik gemaakt van deze bovenstaande tips?

Ik ben weer beniewd naar jullie reacties!

 

4 gedachtes over “Zo handig is nagellak!

  1. Haa! Leuk om te zien: jij hebt ook de glitters van Essence! Ontbrekende tip heb ik ook niet echt. Dit lijstje is wel heel compleet 😉 Schoenveters fix ik idd ook altijd met nagellak, oh… en laatst heb ik er een steentje mee terug geplakt op m’n tas en dat zit nog steeds heel vast!

Geef een reactie

