Home made: Huevos Rancheros met gepocheerd ei

Ik ben niet echt weg van de Mexicaanse keuken. Chips zoals dorito’s en de bijbehorende dipsauzen.

Het doet me gewoon niet zoveel. Sommige smaken vind ik zelfs ronduit ‘vies’!

Taco’s?? Prima, maar dan alleen de vulling! 🙂

Totdat ik dit recept in de Allerhande tegenkwam. De ingredienten en vooral de foto’s van dit heerlijke gerecht spraken mij gelijk aan. In Mexico eten ze dit als ontbijt. Nou ben ik niet zo’n stevige ontbijter  Maar waarom niet als lunch?

Of jaaahhh… avondeten? Ik voegde zelf nog een paar ingredienten toe je hebt een heerlijk diner!

PicsArt_1403442203879

Benieuwd hoe je dit Super snel als een echt Speedy Gonzales op tafel zet?

PicsArt_1403441177241

Deze beschrijving is voor 2 personen:

Boodschappenlijstje:

Bodem:

-Tortilla’s naar keuze

 Saus :

-Taco saus mild

– blik tomaten blokjes

– blikje tomatenpuree

-blikje mais korrels

-blik zwarte bonen

– twee grote uien

– ongeveer 10 zwarte en groene olijven

-rode paprika

– bakje champignons

– courgette

PicsArt_1403445890995

Opmaak:

2 eieren

witte kaas

Stap 1: Snij en was de groenten.

PicsArt_1403444982942

Stap 2: Verwarm een klein beetje olie in een pan en fruit hierin de ui, paprika reepjes en courgette even aan.

Stap 3: Voeg dan de champignons toe en bak ongeveer 5 minuten mee.

Stap 4: Voeg dan nu de tomatenblokjes, puree, taco saus, olijven en maiskorrels toe en laat een goede 5 minuten koken. Laat daarna laag op staan.

PicsArt_1403442989096

Stap 5: Verwarm ondertussen de zwarte bonen op een laag vuur.

PicsArt_1403441472882

De opmaak: Snij/ verkruimel de witte kaas in blokjes

PicsArt_1403442809217

Nu ga je de eieren pocheren

Zet een pan water op het vuur en breng aan de kook.

Bedek  twee kleine kommetjes met een ruim stuk huishoudfolie.

Vet deze folie met een beetje olie in en breek boven elk kommetje 1 ei.

Draai de folie dicht en laat ze 1 voor 1 in het water zakken.

Zet het vuur onder de pan lager zodat het net niet kookt.

Pocheer de eieren 4 minuten.

Neem met een schuimspaan uit de pan en verwijder de folie voorzichtig.

PicsArt_1403442041936

Verwarm nu de tortilla’s zoals op de verpakking staat beschreven.

Schep er wat salsasaus, bonen, en het gepocheerde ei op. Verkruimel de witte kaas erboven.

Serveer met een lekkere frisse salade en komkommer dressing!

PicsArt_1403441565859

Saus over? Vries dit gewoon in. Lekker makkelijk voor de volgende keer!

PicsArt_1403442203879

Buen provecho!!

11 gedachtes over “Home made: Huevos Rancheros met gepocheerd ei

    • Origineel is het alleen bonen,saus en ei..de ui,courgette,champignons, mais en paprika heb ik zelf toegevoegd..anders vond ik het erg karig..
      Ik denk..dat krootjes erbij..echt waar ook heel lekker smaakt.dat ga ik de volgende keer eens proberen.

Geef een reactie

