a little bite of my life in pictures

Fijn!! Na twee zeer volle drukke werkdagen weer even een pauze. Geen facturen, geen constant rinkelende telefoon en geen automaat koffie. Mijn vrije woensdag was weer aangebroken.

PicsArt_1401890443255

En doordat ik dinsdagavond ineens besloot toch nog naar de kapper te gaan, zat ik lekker niet meer aan deze afspraak vast!

Het was een hele goede..maar wel regenachtige morgen!

Najaah..ik had  een aantal  klusjes binnenshuis op de planning, en dat zou met 30 graden buiten niet echt een pretje zijn geweest.

Maar eerst..KOFFIE!!! 🙂

PicsArt_1401890654401

Daarna Bart uitzwaaien die naar zijn werk ging en ik een sopje klaarmaken.

PicsArt_1401890715725

Mijn eerste project: De vitrinekast.

PicsArt_1401891065192

De kast was eerst officieel dezelfde kleur als het blad van de eetkamertafel. Omdat ik dit eigenlijk een vreselijke kleur vind, heb ik hem na een half jaar wit geschilderd. De binnenkant is al meerdere keren van kleur veranderd. Wit, oud roze, en nu dus ijsblauw en de achterplaat geverfd met zwarte krijtverf. De eettafel poten heb ik toen ook gelijk maar meegenomen. 🙂 Met witte verf dan!

Op dit moment is de krijtverf bewerkt met de tekst: ‘To the world you maybe one person, but to one person you maybe the world!”

Alles afstoffen en opnieuw inrichten. Ik was ineens de meeste kleine troepjes zat en heb deze in een box gedaan, waar ik al mijn kleine decoratiespulletjes in bewaar. Vroeger had ik het gelijk weg gedaan, maar kwam er dan naar een paar maanden achter dat ik hier spijt van had. Mijn moeder kwam met de tip, die mij soms veel beter kent dan ik zelf om dit gewoon in een afgesloten box te bewaren, voor als ik weer eens wilde veranderen.

PicsArt_1401891229005

Nieuwe toevoeging zijn de woonbladen. Ik pak ze nu veel eerder dan dat ze in het onderhuis in een kast liggen.

Ook heb ik de tik om op vakantie iets mee te moeten nemen uit een restaurant. 🙂 Daar komen het bordje gererveerd, de menukaart houder en de cappucino kopjes vandaan.

Tijd voor ontbijt!

PicsArt_1401955134134

En weer door naar het andere project! Onze inloopkast opruimen.

Ik heb de laatste weken veel nieuwe kleding aan moeten schaffen, omdat gewoon veel niet meer past.  Het was dus tijd om orde in de chaos te brengen. Ik heb deze klus elke keer uitgesteld, omdat het best confronterend is.

Het is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om geen maatjes 152 van de kinderafdeling meer in je kast te hebben op je 25e , maar het geeft toch nog steeds een dubbel gevoel.

Aan de slag !

Zoals je ziet…bijna een uitdragerij!

PicsArt_1401891411099

Pfff…waar te beginnen!

PicsArt_1401891496587

Uiteindelijk viel het me alles mee. Dan bedoel ik wel voor mijn gemoedstoestand, want de klus duurde veel langer dan gepland. 3 uur later was het gewenste resultaat pas zichtbaar! Wat een zooi!

Tadaaa!!!…Opgeruimd en schoon! Nog wel vol, maar overzicht!

PicsArt_1401893006957

PicsArt_1401893090878

Zo…twee wasmanden vol voor de kledingcontainer!

PicsArt_1401892866301

En ook leuk! Ik vond weer allemaal kleding, waarvan ik vergeten was dat ik ze had. Alles hing en lag zo op en over elkaar. Weer een compleet nieuwe garderobe dus!

Hieronder een paar items uit mijn kast waar ik helemaal verliefd op ben!

Nieuwe bikini van Hunkemoller, slippers van Van Haren en Betty Boop tasje van het Leger des Heils.

PicsArt_1401891793499

Maxi jurken! Ik vind ze super! Lekker zomers en zitten heerlijk. De zachtgele kocht ik vorig jaar in Spanje en de bontere versie met bewerkte open rug, afgelopen weekend in de stad. Je moet deze jurken echt aanzien. Op een hangertje vallen ze een beetje tegen, maar als je nog steeds twijfelt of zo’n jurk wel iets voor jou is..gewoon doen!

PicsArt_1401891978676

Deze blouse scoorde ik ooit bij het Leger des Heils. Ik was er gelijk verliefd op. En mijn nieuwe slippers matchen hier wel erg goed bij dacht ik zo.

PicsArt_1401892093805

Dit blauwe jurkje ooit in een boetiekje in Scheveningen gekocht. Vooral de achterkant vind ik prachtig!

PicsArt_1401892239200

Dit oranje/ koraalkleurige blousje komt van de Vero Moda. Straks misschien leuk met het WK? De achterkant valt dan iets open.

PicsArt_1401892502706

Deze kanten top bestelde ik laatst met een creme kleurige harem broek bij Loavies!

PicsArt_1401892438689

En dit jurkje in een winkeltje in Papendrecht! Zo mooi al die knoopjes!

PicsArt_1401892316021

Korte broekjes. Besteld bij de H&M. Hier kan ik er niet genoeg van hebben. Ik heb er wel 20 van in mijn kast, maar deze zijn als laatste aangeschaft.

PicsArt_1401892641664

En als laatste een paar favorieten, maar die ik eigenlijk maar weinig draag is het felle gele colbertje. Dit was een rib uit mijn lijf bij de Shoeby fashion. Ik draag dit jasje maar weinig, omdat ik er dus zo zuinig op ben en je het jasje niet kan wassen, maar moet laten stomen. Het neon roze jurkje komt bij de Primark vandaan en heb ik nog NOOIT gedragen. Gekocht zonder te passen en bij mijn heupen dus veelste wijd. Heupen zal ik nooit krijgen,dus deze gaat naar de kleding container. En mijn mooie paarse gehaakte poncho!! Gescoord bij het Leger des Heils en een echte favoriet!!

PicsArt_1401892806273

Inderdaad!!

PicsArt_1401893167383

En gigantische trek!! Banaan naar binnen en sportkleding aan. Lekker een frisse neus halen. En wat was het…uhh..fris ja..en nat. Maar het ging veel beter dan de afgelopen keer. Geen zere knie en maar liefst 25 km kunnen fietsen!

PicsArt_1401893208540

Even bijkomen!

PicsArt_1401893268384

Lekker mezelf opfrissen. Manicure, pedicure en heel erg lang douchen. Als je net als ik snel last heb van droge handen en voeten raad ik je deze creme aan. Er zit Marokkaanse arganolie in verwerkt. Ruikt heerlijk en trekt snel in. Te koop bij het Kruidvat voor 3,95!

PicsArt_1401893571985

Lunchen!!

PicsArt_1401893621599

Hierna Koekjes bakken! Zo simpel, maar zo lekker! Oke, op deze foto ziet het er niet heel aantrekkelijk uit, hier zijn ze nog niet gebakken, maar het resultaat…jammie!! Recept volgt zeer spoedig!!

PicsArt_1401953280329

En daarna lekker lui bankhangen met een oude VT wonen. Keuken inspiratie opdoen.

PicsArt_1401893784908

Maar wat heb je een keuze!!! Gelukkig weet ik precies wat ik wel en niet wil en wil ik de opstelling bijna precies hetzelfde zoals mijn keuken nu is. Toch…kleur? Wel of geen bovenkastjes? Met of zonder grepen?

PicsArt_1401893945296

PicsArt_1401894461444

En toen was het ineens al weer avond. Eten koken! Samen heerlijk genoten van een Hollands prakje sla , bonen en Kip!

PicsArt_1401903291039

En natuurlijk: samen startklaar voor de laatste oefenwedstrijd van Nederland!

PicsArt_1401904481453

Het was weer een productieve vrije dag!  En wat hebben jullie tussen de buien door gedaan? Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!!

9 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. ellen zegt:

    Nou..jij hebt weer voor een week gewerkt op je vrije woensdag haha. Als ik ergens een hekel aan heb is het kleding kasten opruimen. Ik heb daar waar nodig alles bijgewerkt met witsel. Een hele klus. Xxxx

  2. Wow, wat sta je mooi op de foto!
    Heerlijk is dat eigenlijk hè, kleding opruimen? Je ziet er tegen op, maar dan valt het toch mee en zit het niet meer in je hoofd. Heb je weer ruimte voor andere leuke, nieuwe dingen 🙂

  3. Je herinnert me aan het feit dat mijn kast ook zo’n opruimbeurt nodig heeft… en dat zijn klusjes waar ik echt een hekel aan heb 😉 Maar het is waar, als je het dan eenmaal gedaan hebt, voelt dat zo goed!
    Je ziet er fantastisch uit op de foto, trouwens!
    X

  4. stofjesenzoetjes zegt:

    Ik ben zo een fan van je kapsel en je kledingstijl, helemaal mijn ding!!! Een hele productieve dag zou ik zeggen maar opgeruimd staat meer dan netjes niet waar 🙂

Geef een reactie

