a little bite of my life in pictures

Heerlijk!! Ik was zo toe aan aan mijn ‘Break in de week’! Afgelopen weekend was echt mega gezellig maar ook net zo druk. Van uitrusten is er dus weinig gekomen. Keukenjacht, op pad voor vakantie-camping spullen, feestje en bbq voor mijn ouders verjaardag georganiseerd!

20130821_175319

Ook extra  druk op het werk gehad, want het is natuurlijk een korte ‘werk week’ i.v.m. Hemelvaart.

Dus probeer je alles nog even in twee dagen af te maken voor zover als dat kan met een kantoorbaan?? 🙂

Voor mij trouwens extra kort, want natuurlijk de woensdag vrij en vrijdag is bij ons een verplichte vrije dag. Erg Vervelend!..ahum..

Ik heb dus eigenlijk een mini-vakantie. En daar ben ik hard aan toe. Ik voel mijn lijf elke week steeds meer tegenstribbelen. Moe, fysiek, maar ook psychisch. Erg ‘vol’ in mijn hoofd, vooral de afgelopen dagen, en dan vooral opgevuld met mijn ‘eetstoornis’. Ik merk dat ik steeds ietsje aankom in gewicht. Logisch, want ik eet en drink veel beter en heb het sporten al een heel stuk geminderd. Mijn kleding zit strakker en ik zie het ook in de spiegel.

Op de weegschaal sta ik al een tijdje niet meer. Het werd een obsessie. De laatste keer was een maand of drie geleden bij een internist. Dat was best even eng en schrikken. Maar ik ben ook heel trots, want medisch gezien heb ik geen ondergewicht meer. 12 kilo aangekomen.

Was ook zeker hard nodig! Maar blijft lastig! Dubbel…blij…eng..blij..eng..

Waar ik zelf heel erg van in de war raak, is dat ik nog steeds niet goed begrijp, waarom ik zo aan die eetstoornis vast blijf houden? Ik vind mezelf niet mooier als ik zo mager ben. In tegendeel…ik vind mijn lijf nu steeds mooier worden. Dat zie ik zelf ook heel duidelijk!   Maar ook daar gaat het mij nog geen eens zo om. Dun, Dik, normaal…dat is het niet. Gezond. Dat vind ik wel belangrijk!

Ook is het leven erg vermoeiend, en zeker niet leuker ‘MET’..dus ja..waarom niet ‘ZONDER?’

Ik hou juist van lekker eten. Nieuwe recepten uitproberen. Gezelligheid, met zijn allen genieten.

PicsArt_1401341115746

Ik ben denk ik bang om een soort vastigheid, controle, iets bekends op te geven. Vriend en vijand.  Wat als ik dat doe? Wat als ik dat doe? Wat dan? Deze vraag stel ik mezelf keer op keer. Dat is de angst!! Het loslaten..en het onbekende tegemoet.

GROTE CHAOS!

En wat ben ik  al goed op weg, bloed, zweet en tranen, maar zo blij dat ik al weer zo helder kan denken.. maar zoals het bekende spreekwoord: ‘De laatste loodjes wegen het zwaarst’.  Zo waar!..

Najaah..gelukkig kan ik dus ook steeds beter relativeren. Een paar maanden geleden lag ik het liefst verstopt onder mijn dikke deken. Op bed, ogen dicht en nergens aan denken…Nu laat ik mijn dagen niet meer verpesten door deze gemene gedachten en doe ik wat ik van plan was. Leven..in plaats van Overleven.

Zoals dus ook vandaag…Kijk je weer mee?

Zoals je ziet, nog steeds geen uitslaper. En had ik ernstig veel koffie nodig om goed wakker te worden. Wel lekker een nieuw pak. Je kan er maar blij van worden? Verse koffie, dat ruikt toch Heerlijk!!

PicsArt_1401282847149

De was…grrrrr..!!! En wat was het weer een berg!

Wel mijn favoriete wasverzachter in huis! Je merkt het al..ik heb echt een tik met geurtjes. Als een geur, parfum, luchtje me aanstaat kan ik daar echt vrolijk van worden!

PicsArt_1401283139385

Ontbijt!!! Havermoutpap met gewelde rozijntjes.

PicsArt_1401283379322

En verder poetsen. Ook weer mijn Dettol in huis gehaald. Zo af en toe moet dat best kunnen. Bart vind het overdreven duur, en daar heeft hij groot gelijk in. Maar als ik het daardoor nou leuker vind om de keuken schoon te maken, wat toch moet gebeuren? ..Precies…:) En ook nu weer…Het ruikt zo vreselijk lekker!

PicsArt_1401283573734

Ook was de wc weer toe aan een goed beurt. Dit doe ik natuurlijk wel meerdere keren in de week..lol…maar nu ook eens goed de voegen in de bleek, het houtwerk,  de lamp, etc soppen. En de lijstjes weer eens opgevuld met andere afbeeldingen. Ziet er weer fris en gezellig uit! En..door het geurzakje ruikt het ook weer zo. BELANGRIJK! 🙂

De tas maakte ik al een tijdje terug zelf van een jute AH tas. Hier bewaar ik de voorraad wc rollen in.

PicsArt_1401284256972

De woonkamer en keuken onder handen nemen. Kussen hoesjes wassen, stoffen, zuigen, dweilen…

PicsArt_1401284459738

En alles weer op zijn plek!

PicsArt_1401284601601

En mijn gepimpte potjes voorzien van nieuwe voorraad. Het potje met het hertje blijf ik zo leuk vinden. Gewoon van een groentepot. Hertje op het deksel vast gekit, verven en tadaa…

PicsArt_1401284823551

En wat vliegt de tijd als je zo bezig bent. Sportkleding aan en lekker weer een aantal km gefietst! Maar liefst 24 km. Het was droog en al helemaal niet koud. Wel ging het deze keer moeizaam. Mijn knieen werken af en toe niet mee, door teveel aangroei van kraakbeen. Hierdoor schieten ze regelmatig vast. Soms helemaal geen last van maar vandaag…Pfff…..

PicsArt_1401284893491

Bijkomen!

PicsArt_1401285021075

Daarna lekker douchen, aankleden en op pad. Boodschapjes en weer wat tijdschriften voor de aankomende zomervakantie. Elke week koop ik er 1 of 2 en ruim die ook gelijk goed verstopt op. Soms erg verleidelijk, want ik lees erg graag tijdschriften. Tot nu toe heb ik ze nog allemaal netjes kunnen weerstaan. 🙂

Ik moest het dus doen met de ‘gratis’ blaadjes uit de supermarkten, ook leuk, en genieten van deze heerlijke walnoten!

PicsArt_1401285250878

Lunchen met verse broodjes en jullie reacties op mijn schilderij bekijken. Ook kreeg ik een email met de informatie dat er op een gezondheidsforum een recensie van mijn boek geplaatst is!!! Iehhhh…gelijk kijken natuurlijk! Altijd leuk!

PicsArt_1401308834841

Heel raar, maar vergeet soms dat ik een boek uitgebracht heb. Elke keer als ik het dan weer ergens zie liggen of  tegen kom…denk ik..oja..dat heb ik ook gedaan. Italiaans wijntje erbij en even relaxen!

PicsArt_1401285591550

Daarna verder gewerkt aan mijn nieuwe schets. Weer helemaal in de teken/schilder mood!

PicsArt_1401286376981

Op het balkon vast wat kruiden knippen voor het avondeten. Van mijn lieve moeder kreeg ik deze speciale kruiden schaar. Werkt inderdaad als de brandweer! Helemaal blij mee. Thanx mam!

PicsArt_1401285921760

En toen kwam ook Bart thuis van zijn werk. En kijk eens waar hij mee stond? Aaaaahh…Ik ben echt een kattenmens. Toen Bart en ik hier net samenwoonden hadden we twee poezen. Molly en Muisie. Geweldig leuke tijd vond ik dat! Na twee jaar dachten we dat ze het vast wel leuk vonden om ook buiten te zijn. Tot onze grote verdriet zijn ze toen allebei binnen een maand doodgereden. Ik durf het dus niet meer aan. Maar als ik Bart dan zo zie staan…en ze knorde flink..dan schreeuwt een stem in mijn hoofd: NEEM MEE!!  hahahahha.. Gelukkig ben ik een zeer verstandige vrouw..:)

Rood met wit en zo te zien nog geen jaar oud.

PicsArt_1401285747101

Bart had onze deken bij de AH stoomservice opgehaald. Nu het weer warmer word kan die voorlopig even de  kast in. Maar natuurlijk, mij kennende, niet zonder eerst eens flink gereinigd te worden. Kan die met de koudere dagen straks schoon op het bed erbij. En de prijs viel me alles mee voor een deken van 200 x 220!

En nee..hij past dus niet in mijn wasmachine..natuurlijk geprobeerd. 🙂 Kwam iets teveel geweld bij kijken, daarom stomen.

PicsArt_1401286136713

En alweer avond..dus de keuken in. Deze keer een Indische rijst tafel. Zie Bart eens aanvallen. HONGER!!!

PicsArt_1401296083890

Ik moet zeggen dat ik voor mijn doen vrij rustig aan gedaan heb, maar was wel helemaal versleten. Bart ging ’s Avonds de deur weer uit. Kickboxen..en ik?

Ik kroop lekker op de bank. Verwarming aan, warme chocomelk en een geweldig goede film! Short term 12.

Een echte aanrader!

PicsArt_1401299389972

Wat vinden jullie van mijn plog? En wat hebben jullie op deze regenachtige dag gedaan?

Nieuwe leden welkom en allemaal fijne dagen!

8 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. sandra zegt:

    dank voor je uitgebreide verslag. tegen de tijd dat ik (met zoonlief) ga verhuizen, weet ik aan wiens bel ik mag trekken voor een grondige schoonmaakbeurt van het huis(je)/appartement(je). fijne (zonnige) vrije dagen!!

  2. ellen zegt:

    Hehebik kan eindelijk reageren. Niet via de p.c. want die kan de paginas niet laden. Moet de p.c eens weg brengen voor onderhoud. Met de smartfone lukt het me nu wel. Toch ook maar eens een tablet aanschaffen ? Je bent goed bezig in alle opzichten. Verder maar niet teveel over nadenken. Katje wordt vast ook weer dood gereden ah zielig. Leuk dat je blij bent met de schaar haha ik deed er nooit wat mee. Heb zin in zaterdag xxxxx

  3. Dit klinkt misschien raar, maar wat ben jij mooooi! Je hebt echt een hele mooie lach 😀 Leuk artikel ook. Wel heftig van die eetstoornis zeg. Gelukkig gaat het de goede kant op 🙂

Geef een reactie

