a little bite of my life in pictures

Mijn  o zo welkome vrije woensdag was weer aangebroken. Drukke dagen op het werk gehad, dus ik was wel toe aan even wat anders.

En wat was het al heerlijk warm!! 05.30 uur stond ik  naast ons bed en gaf de thermostaat al een lekker temperatuurtje aan!

Ik hou ervan.

PicsArt_1400672858294

Opstarten zoals altijd met heel veel koffie en voor de verandering weer eens havermout als ontbijt!

Geeft ook net wat meer energie dan beschuit en natuurlijk ‘ afwisseling’. Ook heel belangrijk!

PicsArt_1400672536469

De weersvoorspelling: het zou in ieder geval goed warm worden.

Het huis deden we dan ook maar met een Zuiders temperament ‘de  Franse slag’.

Zoals altijd wel veel was en strijk. Bleehhhh.. Ik heb echt een hekel aan de was. En ik heb ook , vind ik voor een twee persoons huishouden, altijd erg veel.

Ik ben gewoon ‘ wasserig’. Kleding, handoeken, theedoeken, pyama’s..alles gaat na 1 dag al de wasmand in.

Twee volle draaien per dag. Echt erg!

Wasmand leeg, maar de trommel al weer vol.

PicsArt_1400672799191

Sport kleding aan en al vroeg op de fiets. En inderdaad, het was al aardig warm. Bij thuiskomst kon ik mezelf echt uitwringen.

Douchen!!! En die dan ook maar gelijk uitsoppen! Ook zo’n huishoudelijke taak die ik verschrikkelijk vind.

Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed, maar meestal laat ik deze klus aan Bart over.

PicsArt_1400673515118

11.00 uur. Huis aan kant, gesport en al fris en aangekleed en mega honger. Dus een vroege lunch.

Ook gelijk een nieuwe bikini besteld bij Hunkemoller. Ik heb hier nog nooit iets online besteld, dus ben benieuwd!

PicsArt_1400673834083

Naar buiten!! De planning: Mijn schoen ophalen bij de schoenmaker. Afgelopen weekend brak hiervan een bandje finaal af en gelukkig kon dit makkelijk hersteld worden.

Naar de Etos  en even de markt over. Ik wil er graag een nieuwe handtas bij. Ik heb nu een suede zwarte, maar voor de lente/ zomer zou ik wel een vrolijkere versie willen. En slippers! Het liefst gele!

PicsArt_1400673309379

En tussendoor even een cappuccino op het terras!

PicsArt_1400679910603

Jammer. Op de markt hadden ze heel veel, maar niks wat ik echt zocht. Toch altijd even leuk om een rondje te lopen.

Op de weg terug nog even langs Loods 5. En wat hebben ze daar toch leuke spullen! Ik kijk er mijn ogen uit, en dat is waar het vaak ook bij blijft. Het meeste is onbetaalbaar voor mij.

De enige echt vrij grote aankoop daar was mijn bank. Toch kan ik het niet altijd laten …

PicsArt_1400672594787

Dit vond ik dan weer niet duur. 3 nieuwe pollepels, en een spatel voor 1,99. We hebben een nieuw kooktoestel op gas voor de vakantie gekocht, zodat we nu ook op de campings zelf iets kunnen koken.

Deze gaan natuurlijk mee! PicsArt_1400679077428

En de andere aankopen! Helemaal blij met mijn gemaakte schoen en WK hoedje!

PicsArt_1400679235483

Even een relax momentje. Maar door de VT wonen kreeg ik het al weer snel op mijn heupen. Nog even langs de kringloop! 🙂

PicsArt_1400004480019

En twee nieuwe aanwinsten voor in de vitrinekast. Een Chinees theepotje en Vijzel. Ik zie deze potjes regelmatig staan , maar vaak met afgebroken stukjes, ontbrekend handvat of erg vies. Maar niets van dit alles bij deze.

Maar met de vijzel en bijpassend schaaltje ben ik nog het meest blij! Ik vind het sinds een tijdje leuk om zelf mijn eigen pesto’s, tapenades en kruidenmengels te maken en vaak heb je daar een vijzel voor nodig.

Ik heb er nu twee. Een stenen en een porseleinen versie. Deze kan er dus mooi bij!

Ik snap alleen de gaatjes bovenop de vijzel en het dopje achterop niet? Waarschijnlijk om kruiden in te doen? Ik kan het ook nergens vinden. Iemand een idee?

PicsArt_1400691749763

En toen kwam Bart al weer thuis van zijn werk. Gelukkig had ik het lekker makkelijk met het avondeten.

Ik vind kokkerellen erg leuk, maar met dit warme weer doe ik toch liever andere dingen.

Ik had nog Shepherds pie vulling over uit de vriezer. Even opwarmen, aardappelpurree en geraspte kaas eroverheen en de oven in!

En ja…het was weer HEERLIJK!!!

PicsArt_1400695484274

Bart besloot toch nog maar even naar een kickbox training te gaan . Ik daarintegen deed helemaal niks meer. 🙂

Tijdschriftje, chilloutfit, bank en ja..ondanks de warmte..gewoon een warme chocomelk..HEERLIJK!!

Ook zag ik een hele leuke aanbieding in ‘ de Vriendin’ waar ik serieus over twijfel om te boeken. Ergens eind September…:) Leuk vooruitzicht!

Ik vond het een prima woensdag!!  En wat hebben jullie gedaan?

5 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. Wat een heerlijk positief verslagje weer! Echt leuk om te zien. Ik had een dagje met veel bankzaken (blegh!), maar ik eindigde weer wel met een heel gezellige en inspirerende tekenles, dus uiteindelijk toch een mooie dag!

    Ik heb zo eens even jouw foto’s van de kringloopvondsten zitten bestuderen (haha, klinkt erg!) en die vijzel van jou… Ik kan er niks aan doen, maar ik vind ‘m verdacht veel lijken op gewoon een zoutvaatje! 🙂 Een holle vijzel is volgens mij ook niet zo gebruikelijk, omdat je er toch kracht op zet. De vijzels die ik ken, zijn vaak net wat korter en dan helemaal massief van steen. Dus, is het niet gewoon ’n zoutvaatje?
    Wat het ook is, ik vind ‘m wel erg mooi 🙂

    Geniet van de frisse donderdag en een warme groet van mij!

  2. oh ik vind het ook altijd zo leuk om naar de kringloop te gaan! maar ik denk dat het geen vijzel is wat je hebt gekocht. ik denk dat het gewoon een zoutvaatje is 🙂 een vijzel heeft ook echt een bolle onderkant en is meestal massief, van steen of keramiek..
    hopelijk blijft vandaag het zonnetje ook lekker schijnen! groetjes

  3. ellen zegt:

    Haha bij de kring hier sorteren ze alles op kleur dus daarom het zoutvaatje bij het schaaltje hihi heeeeeel grappig kelly ;-). Gisteren ook de markt wibra en appie heyn bezocht. Wens je een gezellige dag xxx

  4. oooo?? hahahah..hmm..zal eens heel goed kunnen dat jullie gelijk hebben!! Wahahhahaha…lol 🙂 Ik dacht..misschien een Chinese / japanse versie van een vijzel?? hihiihih

Geef een reactie

