a little bite of my life in pictures

Yes!!! Het blehhh..gevoel was weg. Ik had lekker veel energie en zin in de dag!! En die begon zoals eigenlijk altijd …VROEG!! Maar rustig opstarten..geen afspraken, geen planning, dus eerst..Koffie, koffie en nog eens koffie. En oja..ontbijten. Bart had muesli koeken meegenomen. Maar eens proberen dan. Maar nee..er zat melk chocolade in en de combinatie smaakte me niet. Raar, want ben gek op koek, muesli en chocolade en toch vond ik het niet lekker.¬†Ik moet wat meer varieren¬†met mijn ontbijt¬†en tussendoortjes, maar vind dit nogal lastig. Ik kies met deze maaltijden al snel voor hetzelfde en dus veilige. Maar omdat dit nogal een ‘ eetgestoorde’ gedachte is, en ik hier graag vanaf wil, toch maar proberen.

PicsArt_1400073924761

Daarna maar even de dagelijkse-woensdag-klusjes. Veel was, stofzuigen en met een sopje door het huis.

PicsArt_1400074366001

Ik¬†heb er jammer genoeg, voor jullie ūüôā¬†geen foto’s van. Boven in de inloopkast hebben wij zo’n Velux dakraam. Daarvoor zit een door mijn moeder gemaakt gordijntje. Ik kijk hier eigenlijk nooit naar, omdat dat raam altijd dicht zit. Maar¬†omdat ik de boel eens lekker wou luchten en dit raam dus ook opende zag ik pas hoe stoffig¬†het gordijntje¬†was geworden. Even afhalen en wassen toch?¬†Pfffff…dan zie je dus ook ineens hoe vies zo’n raam is! Ik kon er gewoon niet meer doorheen kijken, zo groen! En ja..als iets in mijn kop zit..2 uur later en 30 nieuwe sopemmers verder was het raam dan eindelijk schoon. Zie het voor je..want, zo’n raam moet je dus kantelen, tegelijk vasthouden, LOODZWAAR!!¬†en¬†dit allemaal met¬†in mijn andere hand de sopspullen, bovenop een krukje..¬†En daarna natuurlijk de ravage in de kamer zelf doordat alles naar binnen valt en druipt. Later bedacht ik me dat het natuurlijk veel handiger was geweest als Bart dit buiten via het dak had gedaan..maarja…toen was ik dus al klaar. Eens, maar nooit weer! Wat een bende!

Oja..even een update van mijn kruidenplantjes. Zoals je ziet doen ze het nog steeds goed! Vooral de bieslook en peterselie zijn hier niet aan te slepen. Gelukkig groeien deze ook het hardst! Het enige kruidenplantje wat het echt niet red is de basilicum. Erg jammer, want dit gebruik ik ook vaak. Ik koop nu dus toch nog elke keer een basilicum plant in de supermarkt. Misschien moet dit plantje toch echt in een kas? Iemand tips? Ook viel me ineens op hoe mooi de dennenboom in de tuin er bijstaat. Hij krijgt allemaal nieuwe toppen. Vorig jaar was er een discussie tussen ons en de buurmannen om de boom helemaal weg te halen. Ik was het hier totaal niet mee eens, en gelukkig hebben ze hem laten staan. Ik vind hem prachtig en zou hem echt missen.

PicsArt_1400074590039

Het was heerlijk weer, dus snel sport kleding aan en lekker uitwaaien op de fiets. En wat had ik een geluk!! Net voor het noodweer veilig thuis. Heftige buien en onweer hier om 11.00 uur.¬†Het sporten ging trouwens weer goed.¬†Sinds een paar weken,¬†slik ik¬†op aanraden van Bart, voedingssupplement omega 3-6-9. Elke dag 2 stuks en merk al duidelijk verschil in een aantal dingen. Minder last van buikkrampen, veel minder tot bijna geen haaruitval en ik heb het idee dat mijn huid er ook mooier van wordt. Ik ben nooit zo van de ‘ voedingssupplementen’ , maar hier ben ik erg positief over!

PicsArt_1400074774123

Er viel een envelop van mijn werk op de mat. Hierin zat een brief van mijn algemeen directeur met het nieuws dat hij al zeer binnekort afscheid neemt. Ik wist dat dit eraan zat te komen, maar dit was wel veel eerder dan ik had verwacht. Wat ik even met jullie wil delen is het stukje tekst wat bovenaan de brief staat. Mooi geschreven en heeft de hele dag een beetje door mijn hoofd gespookt!

Daarna heerlijk douchen, scrubben en tutten.

PicsArt_1400075103306

Weer fris en fruitig!!

PicsArt_1400131615276

Inmiddels al dik middag, dus tijd voor lunch even de niewe allerhande doornemen en ineens zo’n trek in een rood wijntje. En ik heb er speciaal een foto van gemaakt, want dit is echt een aanrader! Proberen? Te koop bij de Jumbo!

PicsArt_1400075558043

Begonnen met een nieuw schilder project. Ik ben twee weken terug samen met mijn collega naar een nieuw kantoor verhuist. Omdat de muren nogal kaal zijn, leek het me leuk hier een zelfgemaakt kunstwerk op te hangen. Eentje waar je lekker vrolijk van word. Hierbij alvast een kleine sneak-peek. Rara..wie moet dit voorstellen?

Het is best een groot doek, dus ik ben nog wel even bezig, maar zodra het schilderij hangt zal ik natuurlijk het eindresultaat showen.

PicsArt_1400075821005

Inmiddels¬†Bart al weer thuis van zijn werk en ik was druk aan het kokkerellen en foto’s maken om deze week nog het recept hiervan met jullie te kunnen delen.

Shepherds pie ( een klassiek Brits gerecht) uit de oven. En het is echt HEERLIJK!!

Bart zei zelfs: ‘ Bijna nog lekkerder dan pasta!’ Ik dacht dat ik hem niet goed verstond..maar dat zei hij dus echt! hahahah…

PicsArt_1400088661801

De avond heb ik heerlijk lui op de bank doorgebracht. Warme chocomelk en een nieuwe verslaving: The Following. Een beetje voorspelbare, maar spannende serie!

PicsArt_1400005211709

Prima vrije dag gehad!.

Wat hebben jullie gedaan? Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reacties!!

4 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. Om met je laatste vraag te beginnen…, Klusjes in huis gedaan, naar Slender You geweest en de haren zijn weer kort geknipt.! ‘s-avonds achter de p.c. met Erica en Kors en foto’s uit de oude doos bekeken. Wat blijkt ? had ik ook een foto van de basketball club waar de vader van Erica op staat ūüôā leuk. Ook via youtube nog wat herinneringen opgehaald (tekenfilms enzo) was weer gezellig. ! Jij bent ook weer lekker bezig geweest lees ik. Een tuimelraam hebben wij in ons 1e huis gehad. Weet er dus alles van. Voortaan het gordijntje lekker dicht laten zitten hihi. Je schilderij wordt mega gaaf !!! succes verzekerd hahaha. Wens jou een fijne dag en dikke kus xxxxxx

  2. Dat ziet er uit als een heel leuke dag! Ja okee, behalve dat tuimelraam dan… zeer herkenbaar en ik prijs me dan ook gelukkig dat ik die ramen niet meer in huis heb ūüôā Die Shepherds pie lijkt me lekker, ben benieuwd naar het recept. Net zoals ik benieuwd ben naar wat je schilderij uiteindelijk gaat worden, het ziet er in elk geval vast lekker vrolijk uit en het heeft een stijl die me wel aanspreekt.
    Mijn dag begon met het halen van de kliko in de stromende regen… en toen kwam het niet meer goed! Ja, dat heb je soms… Uiteindelijk maar lekker met een boek op de bank gekropen ūüėČ
    Een warme groet vanuit een -nu zonnige- woonkamer,
    Lilian

Geef een reactie

