a little bite of my life in pictures

Mijn woensdag begon alweer vroeg! Ik stond lamlendig op. Klein beetje keelpijn en zo’n  ‘ blehhhhh…..’ gevoel. Gelukkig weet ik ook waar dat door komt, dat ‘blehhh’..gevoel. Ik kreeg dinsdag mijn 12 wekelijkse hormonen shot. ‘ De prikpil’. Ik heb daar altijd zo’n 3 a 4 dagen last van. Moe, nergens zin in, alles is stom en bij het minste in tranen uitbarsten. Ik probeer er tegen te vechten en het niet elke keer zo’n donkere wolk op mijn dagen te laten zijn, maar het is een beetje vechten tegen de bierkaai. Wat ik vooral wel doe met deze dagen, is iets extra lief voor mezelf zijn. Niet alles hoeft perfect, en als het vandaag niet lukt, dan maar niet. Al met al hebben we dus nog best een lekker dagje gehad. Kijk je weer mee?

PicsArt_1396889563892

Best wel vroeg dus, en ik had heel veel koffie nodig om op gang te komen. Ik drink trouwens nog steeds filter koffie. Ik vind dit ook het lekkerst. En zoals je ziet, het beschuit nog steeds niet zat. Lekker met boter en honing en aardbeienjam.

PicsArt_1399472241284

Daarna zoals altijd even door het huis. Opruimen, wassen, strijken, soppen.

PicsArt_1399473468104

Maar ik had er al snel genoeg van. En besloot lekker naar buiten te gaan. Frisse neus! Muziekje in de oren en even  mijn hoofd leeg maken op de fiets! En jaaah..het ging weer goed! 25 km in 42 minuten. Mijn conditie had dus nergens last van.

PicsArt_1397645832071

Na deze wel hele frisse neus, want echt heel lekker weer was het niet. Regen, harde wind even bijkomen met veel water en een lekker bakje Franse kwark met partjes mineola. Mensen kijken mij soms vragend aan als ik het over deze vrucht heb. De watte???  Ik vind de mineola heerlijk. Duur, dat wel, maar ik eet dit graag. Het  is een kruising tussen een mandarijn en een grapefruit. De smaak is friszuur en makkelijk te pellen. Mineola heeft een herkenbaar “neusje”, een uitstulping van de schil op de plaats waar de steel heeft gezeten.

PicsArt_1399400080539

De lucht kleurde steeds donkerder, buiten dan he! 🙂  Dus besloot ik mezelf eens lekker onder handen te nemen. Scrubben,scheren,harsen, vijlen, nagels voorzien van een nieuw lakje en daarna in mijn ‘ schobberdebonk’ outfit binnen te blijven. Beetje rommelen, lezen…

PicsArt_1399473768901

Heerlijk fris en fruitig genieten van mijn lunch. Ciabatta uit de oven met runderrookvlees, geitenkaas en komkommer salade.

PicsArt_1399477042796

En even lekker wegdromen met de Ariadne at home die ik voor 0,20 cent scoorde op de vrijmarkt op Koningsdag. Ik ben zelf meer een VT-wonen fan, maar deze trok me gelijk aan door de teksten op de cover. Bart en ik dromen al zo lang over wonen in Andalusie. Het liefst emigreren we vandaag nog, maar we krijgen ons huis maar niet verkocht 😦 Erg balen. We zijn op dit moment bezig uit te zoeken hoe het zit om een vakantiehuis daar te kopen. Hopelijk wordt deze droom snel werkelijkheid!

PicsArt_1399473399356

Oja, ik had jullie nog foto’s beloofd van het eindresultaat van onze nieuwe verflaag op het huis. Ik ben meer dan dik tevreden met het reslutaat! Wat vinden jullie? (deze foto’s zijn van vorige week zondag hoor)

PicsArt_1399400134981

Ik was ineens enorm geinspireerd om iets creatiefs te doen. Dus hup, van die bank af. Mijn vader is vandaag jarig!! 🙂 en ik wou zelf iets leuks maken. Hieronder het resultaat. Een zelfgemaakt kaartje en envelopje. Deze zomer gaan we weer met zijn drietjes door Frankrijk en Spanje touren, dus vond dit wel toepasselijk. Hij kan er namelijk nu al geen moment zijn mond over houden, hahahah..

PicsArt_1399400959405

Nog steeds in een creatieve bui en trek in iets lekkers, besloot ik een cake te bakken. Ik ben al een tijdje opzoek naar het beste, lekkerste recept voor een gewone, naturel cake. Ik vind cake echt een traktatie, maar wel de naturel versie. Dus niet met chocolade, noten, fruit. Hier ben ik ook niet vies van, maar naturel met een beetje echte slagroom, dat vind ik toch echt wel het allerlekkerst. Niet te droog, ook niet te nat, lekker zoet en een krokante korst. En het is eindelijk gelukt. De smaak is helemaal perfect!! Binnenkort het recept van deze overheerlijke naturel cake! En zo simpel! Helemaal blij!

PicsArt_1399473927608

Daarna kwam Bart uit zijn werk , en heeft de cake natuurlijk ook gelijk even getest. 🙂 Ik kreeg een 9! ‘ Hoezo geen 10?’ vroeg ik. Je moet altijd ruimte houden voor verbetering, was zijn antwoord..TSSSS… Hij vetrok gelijk weer om de auto op te halen bij de garage. Dat was snel!! Die ochtend weggebracht en nu al klaar. De distributie riem moest vervangen worden, maar ik was bang dat ik de auto niet op tijd terug zou hebben. Voor aanstaande vrijdag staat een verrassings uitje voor mijn moeder gepland, alvast ter ere voor Moederdag. Ik ben echt benieuwd wat ze er van gaat vinden!  Bart nam dit ‘ gezondheids’ pakket mee. Gekregen op zijn werk. Altijd leuk! Cadeautjes!

PicsArt_1399476888905

En toen was het alweer tijd om aan het avondeten te beginnen. Ook een van mijn favoreiten. Een prak sla. Dit keer met een gehaktbal en een heerlijk donkere jus!

PicsArt_1399480430375

’s Avonds heb ik nog kapster gespeeld door Bart zijn hoofd met de tondeuse te bewerken. Hij vond het niet zo’n leuk idee, als ik daar foto’s van zou maken. hahha..ook niet echt gepast, samen half naakt in de douche, dus daar gaf ik hem wel gelijk in. Voor de tweede keer onder de douche dus en toch ineens best wel moe. We sloten de dag af, heerlijk op de bank, filmpje,warme chocolademelk en op tijd naar bed.

Best een relaxte, geslaagde dag toch? Wat hebben jullie gedaan? Ik ben weer super benieuwd naar jullie reacties!

4 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. Gabi zegt:

    Hee moppie! Wat ben je er toch altijd vroeg bij hahaha! Op t klokje 5 voor half 6 zag ik *-* toen lag ik nog in dromenland hoor hihi
    Leuk je blog btw!!
    Dat receptje voor die cake wil ik ook wel! Ik ben meer van de half choco/half naturel maar die voeg ik dan gewoon toe toch 😉
    ~xx kusjes

  2. Jah..vroege vogel 🙂 Recept volgt binnenkort. Heel simperl,maar echt mega lekker! En natuurlijk. Voor de lekkerste choco variant is het het beste om pure cacao poeder toe te voegen.

  3. De geverfde buitenboel vind ik erg mooi, het is wat behoudender. De cake ga ik uitproberen natuurlijk 🙂 Zit nu nog na te genieten van jouw cadeau !!! xxxxxxxxxxx

Geef een reactie

