a little bite of my life in pictures

PicsArt_1397107866457Op woensdag ben ik altijd vrij van mijn baan als secretaresse. Erg lekker, die break in de week. Meestal heb ik ongeveer een planning tot na de lunch. Het begint met het huishouden, administratie bijwerken, sporten, douchen…en dan beslis ik vaak..huispak en in huis rommelen of optutteren en nog even lekker op pad. Maar Gisteren was een dag met twee gezichten. Kijk en lees je mee naar mijn free Wednesday? 🙂

Zoals ik al eerder  in het stukje ‘ me, myself and I’ vermeld, ben ik een grote poetser. Op woensdag gaat dan ook vaak het hele huis op zijn kop. Omdat ik altijd vroeg wakker ben, sta ik dus om 05.30 uur al met de emmer en sop-doek start klaar. In de aanval tegen al dat vuil, stof en bacterien…ahum. Het schoonmaken zelf vind ik niet leuk. Ook niet vreselijk, maar het gaat vaak om het gevoel daarna. Als ik eenmaal klaar, aangekleed en zelf ook weer fris en fruitig  zit te genieten met mijn broodje en bakje koffie in mijn schone gezelliige huis. HAHAHAH…Toppunt van mutserig..daar kan ik zo van genieten. Maar oke, toegeven…omdat we er soms nog wel eens in doorslaan, en er meer in het leven is waar ik van kan genieten en ook erg leuk vind om te doen, moet ik dus van mezelf aan het begin van de middag stoppen.

ME-TIME.

PicsArt_1397051760241

In de aanval!

Meestal ben ik dus goed gezind in de ochtend en een al activiteit. Maar ik had weinig en heel slecht geslapen, door wat nare dingetjes, waar ik niet over uit wil weiden, die dag daarvoor. Maar het was dus heftig genoeg om me uit mijn slaap te houden, waardoor ik dus met lood in mijn benen aan de dag begon. BAH…Ik kan daar toch zo van balen! Wat ik dan ook vaak al kan voorspellen is dat op zulke dagen mijn eetstoornis ook weer even een grotere rol krijg. Het is een soort domino effect. Altijd als iets even niet lekker loopt, speelt dat ook weer op. En natuurlijk is het dan het makkelijkste om aan alles toe te geven, want dat geeft rust. Maar ik weet ook donders goed dat dat me geen steek verder helpt. Het is allemaal korte termijn. Dus waren we ook nog eens hard aan het strijden, en dan vooral in mijn hoofd, tegen alle dingen die ik van de eetstoornis MOET, maar ook vooral NIET mag! Zeer vermoeiend.  Dus na al dat geploeter, gepoets en gesport…waren we wel toe aan een verzetje. Het zonnetje scheen, dus even wat gratis vitamine D opdoen. En waar we dan erg blij van worden is natuurlijk iets Mega leuks scoren in de Kringloopwinkel!

PicsArt_1397050725181

Op jacht naar die ene schat!!

En toen zag ik deze staan! Is ze niet prachtig! Ik wil al heel lang zo’n bank.  SUPER stoer! Ik zie het al helemaal voor me, met zo’n gaaf kleed ervoor. Ik ben er zelfs nog even op gaan zitten. En inderdaad….zit voor geen meter! En lekker liggen doet ze al helemaal niet. En we hebben thuis net een nieuwe bank. Maar hij is zo gaaf!!!!

Twijfel…twijfel..gewoon voor erbij dan?

Boven? of in het onderhuis….

Ik wil het, ik wil het, ik wil het…maar ik heb het niet gedaan. Knap he?

Toch..heb ik een beetje spijt…:)

PicsArt_1397050644285

Natuurlijk kwamen we wel thuis met iets!! Ik spaar, verzamel eigenlijk niets, maar waar ik er nu toch al aardig wat van heb zijn hertjes en konijntjes. Als ik een mooi exemplaar zie kan ik het vaak niet weerstaan en verovert het toch weer een plekje in mijn vitrinekast. Is het geen schatje?

PicsArt_1397051673002

Ook was ik helemaal blij met mijn rokje. Nog helemaal netjes en heel. Omdat de taille wel veelste wijd was, heb ik er zelf ’s Avonds nog een riem aan vast gemaakt en het rokje past nu perfect! Kan niet wachten tot de temperaturen boven de 25 graden stijgen en de korte broeken en rokjes weer uit de kast kunnen!

PicsArt_1397051364840

Daarna nog doorgereden naar kringloopwinkel nummer 2, maar daar vond ik jammer genoeg niks leuks. Thuis even bijgekomen met een bakkie en een happie en wachten totdat wee weer opgehaald zouden worden door mijn lieftallige man. Op naar de Karwei…

PicsArt_1397050523275

Zoals je ziet staat ons huis in de steigers, klaar voor een nieuwe verflaag. We hebben al een groot gedeelte geschuurd en schoongemaakt, maar nog steeds geen nieuwe verf gekocht. Omdat Bart en ik plannen hebben om te emigreren, staat ons huis al dik twee jaar te koop! Snap jij het? Zo’n lief en leuk huis, en geen kip die het wil. Crisis of niet…ik baal ervan. Het liefst neem ik dit huis mee naar het andere land waar we willen gaan wonen. Ik hou van mijn huis. Vind het er heerlijk wonen, maar het klimaat trekken we samen niet meer.Te koud, te nat! Omdat we commentaar en advies  kregen van meerdere mensen, dat ze de kleur van het verfwerk niet aantrekkelijk vinden, hebben we maar besloten het in een meer ‘ degelijke’ kleur te verven. Erg jammer..want ook dit hebben we met veel zorg uitgekozen. Ik vind de kleur geweldig. Vrolijk, zomers, strandstijl! Na dus wat ‘ gemok’ bij de Karwei toch met verfpotten thuis gekomen. Nu wachten op wat vrije, zonnige dagen …zodat we aan de slag kunnen.

PicsArt_1397051153197

PicsArt_1397068282194’s Avonds genoten we samen van zelfgemaakte bami. Smullen!

Welkom nieuwe leden en alvast allemaal een fijne donderdag toegewenst!!!

6 gedachtes over “a little bite of my life in pictures

  1. Bart zegt:

    Ik zie wel dat je over een heel belangrijk detail heb gekeken!!!!!
    Kijk eens naar de foto van de kringloop.
    Linkerkant,, 2e rek… 1e verdieping. 😉 😉 jaa,, inderdaad een babyblauwe lantaarn.

Geef een reactie

