Shoe-aholic

Laarzen, sneakers, slippers, pumps, sandalen.

We hebben ze allemaal wel in de kast liggen en meestal in veelvoud. 🙂

 Vrouwen en schoenen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We zijn er dol op!

53529a19b6226924a24bb4bee798a8e8

Gemiddeld blijkt de vrouw zeven paar schoenen per jaar te kopen. In haar hele leven geeft ze maar liefst 20.000 euro uit aan schoenen. Wat neerkomt op een totaal van 469 paar.

 

Niet allemaal

De doorsnee vrouw heeft er 20 paar in de kast liggen. En een groot deel zelfs meer dan 30 paar.

Ik heb er welgeteld 26. Slippers etc. ook allemaal meegerekend.

Ook hoor je vaak dat de helft van de schoenen in de kast, nooit gedragen zijn of slechts een enkele keer, en nu geen blik meer waardig zijn.

Dat is gelukkig bij mij zeker niet zo. Ik draag elk paar  schoenen, laarzen, pumps, slippers  met regelmaat en ben er ook best wel zuinig op.

Ook draag ik graag hele hoge hakken, altijd 10 cm of hoger. Maar op sneakers, of leuke platte stoere laarsjes kan ik ook helemaal verliefd worden!.

 

Ik zou trouwens NOOIT vrijwillig crocks, de Birkenstock teenslippers, UGG laarzen en de lange variant van de gladiotor schoenen dragen. Deze vind ik ronduit verschrikkelijk!

Ballerina’s en sleehakken zie je bij mij ook niet veel terug. Ik kan er helemaal verliefd op worden in de winkel, maar als ik ze eenmaal aan mijn voeten heb, zie ik er altijd iets raars aan.

birken

Birkenstock teenslipper

 

 

isTaxKfCMBTA

crocks

ugg

UGG laarzen

 

imagesCA3F3YKQ

gladiator schoen

 

 

imagesCAEVNKV8

Ballerina

imagesCAXAFT0U

sleehak

 

Zie hieronder mijn verzameling!!

 

 

zwarte echt leren winterlaarzen. Stoer, zitten heerlijk en warm

Zwarte echt leren winterlaarzen. Stoer, zitten heerlijk en warm.

 

Mijn nieuwste aanwinst! Pumps van Sacha.  1 van mijn favorieten schoenwenwinkels!

Mijn nieuwste aanwinst! Pumps van Sacha. Een van mijn favorieten schoenwenwinkels!

 

 

Zwarte suede hakken met kukr zool. Lopen heerlijk en zijn van het merk Hobb's.

Zwarte suede hakken met kurk zool. Lopen heerlijk en zijn van het merk Hobb’s.

20140403_205452

Sandaaltjes met een heel klein sleehakje. Gaan al 4 jaar mee. Gekocht op de zwarte markt in Beverwijk.

Blauwe glitter teenslippers. Gekergen van mijn moeder op de markt. Deze vind ik zo op het oog niet leuk, maar als ik ze aan heb helemaal fanatstisch!

Blauwe glitter teenslippers. Gekregen van mijn moeder op de markt. Deze vind ik zo op het oog niet leuk, maar als ik ze aan heb helemaal fanatstisch!

20140403_205232

Roze/ gouden slippers. Gekregen van Bart afgelopen vakantie in Noord-Spanje. Vind ze zoooo leuk!!!

20140403_205018

Grijs suede hakken van de Tango. Overgenomen van een collega. Ze waren voor haar toch te groot.

20140403_205214

Donker blauwe suede en leren pumps met plateau. V&D.

20140403_204218

Bruine suede pumps met als grappig detail..het ritsje achter. Schoenenreus.

Moccasins van het merk Hobb's. Gekocht in een tweedehands winkel. Vind deze echt zoooo schattig!

Moccasins van het merk Hobb’s. Gekocht in een tweedehands winkel. Vind deze echt zoooo schattig!

zwarte sandaaltjes met veter van Spirit

Zwarte echt leren sandaaltjes met veter van Spirit.

Neon roze gympen van de H&M

Neon roze gympen van de H&M

Echt leren muiltjes met houten hak. Uit een tweedehands winkel.

Echt leren muiltjes met houten hak. Uit een tweedehands winkel.

Gouden platte sandaaltjes van de Primark.

Gouden platte sandaaltjes van de Primark.

20140403_204118

Creme kleurige linnen pumps met bloemenprint en hak van kurk. Scapino.

zwart suede halve laarsjes van Scapino.

Zwarte nep suede halve laarsjes van Scapino.

Witte gympen. Bas van der Heijden.

Witte gympen. Bas van der Heijden.

Bruine halve laarsjes met kleurrijke print. Bristol.

Bruine halve laarsjes met kleurrijke print. Bristol.

 

20140403_204253

Zwarte met bloemenprint pumps en kurkzool. Markt.

20140403_204326

Camel kleurige suede sleehak laarsjes. Zalando.

Suede platte winterlaarsjes van Hobb's. Deze lopen echt te lekker en zijn heerlijk warm!

Suede platte winterlaarsjes van Hobb’s. Deze lopen echt te lekker en zijn heerlijk warm!

Zwarte leren pumps met glitters. Hobb's. Hiervan zijn de hakjes echt  heel erg verleten. Maar kan ze gewoonweg niet weggooien.

Zwarte leren pumps met glitters. Hobb’s. Hiervan zijn de hakjes echt heel erg verleten. Maar kan ze gewoonweg niet weggooien.

Blauwe gympen. Schoenenreus.

Blauwe gympen. Schoenenreus.

Roze gympen. Van Haren.

Roze gympen. Van Haren.

 

 

Gympen met tijgerprint. Scapino.

Gympen met tijgerprint. Scapino.

 

Nep leren laarsjes gevoerd met grijs bont. Deze heb ik zeker al 5 jaar, maar zijn nu dus weer helemaal hip! Ergens in een zaakje in Utrecht gekocht.

Nep leren laarsjes gevoerd met grijs bont. Deze heb ik zeker al 5 jaar, maar zijn nu dus weer helemaal hip! Ergens in een zaakje in Utrecht gekocht.

 

Wat wel even een leuke verassing was, is dat ik totaal niet merk gebonden ben, maar stiekem toch weer wel. Ik kwam er namelijk gisteren pas achter dat het meest voorkomende merk toch echt Hobb’s is.

Pumps, laarsjes en zelfs de tweedehands moccasins. Die stijl zal me dan zeker wel aanspreken. Ook zitten al deze schoenen erg lekker. Ik heb nogal een brede voet, en in deze schoenen van Hobb’s heb ik nergens last van.

Als je mijn verzameling zo ziet, jah..dan heb ik eigenlijk genoeg en bij elke outfit wel een passende schoen. Toch….:)..zijn we alweer op zoek naar het liefst een zilverkleurige pump of gymp…en groen..of echt een knalgele…..jahoor..we blijven gewoon verzamelen!!

 

Nu ben ik zeer beniewd……

Wat vind jij van mijn verzameling? Hoeveel schoenen heb jij in de kast staan? Hoeveel draag je er echt? Hoeveel ben jij bereid uit te geven voor een nieuw paar? En wat zou je echt absoluut nooit dragen?

 

9 gedachtes over “Shoe-aholic

  1. Oh hihihi hoeveel paar schoenen ik heb??? Ik heb in ieder geval een laarzentik en heb denkelijk wel 20 paar laarzen en nee ik draag ze niet allemaal, sommigen al 10 jaar oud. Zal ook nooit een paar op dragen ;). Schoenen heb ik eigenlijk niet veel…stuk of 5 sandalen…hakken ook een stuk of vijf, maar die draag ik nauwelijks…
    En wel grappig om te zien dat je een totaal andere smaak als mij hebt. Gelukkig ook maar dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden.
    Warme groetjes van Susan

    • Ik had vroeger een laarzen tik, maar heb er nu eigenlijk maar heel weinig. Ik bedoel echte laarzen, die net onder je knie. Eigenlijk is heel mijn stijl wel veranderd. Vroeger ook alleen maar zwart,zwart,zwart….en nu is alles in mijn kast (kleding en schoenen) een kleuren explosie!!! En inderdaad…gelukkig dat smaken verschillen!!

  2. nou… momenteel heb ik twee paar schoenen., ik draag 1 paar zomer en winter hihihihi dat was vroeger wel anders toen had ik ook gewoon twintig paar in allerlei soorten en kleuren 🙂

  3. Wat een leuke collectie en bedankt voor de tip dat Hobb’s geschikt is voor brede voeten! Op de mooie hakken ben ik echt jaloers… althans dat je erop kan lopen. Ik heb zeker 5 paar hakken in de kast staan… alleen voor recepties en dan nog doen ze zeer als ik erbij zit…. Leuke verslaving hoor schoenen, je weet het die passen namelijk bijna altijd…

    • Eigenlijk wel vreemd, dat ik zoveel paar hakken heb, terwijl ik het liefst op blote voeten loop. hahahah..En als ik thuis kom na een werkdag, zijn mijn voeten ook heel blij als de schoenen eindelijk uitgaan hoor!

Geef een reactie

